:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
بسطامی:

دولت سابق تسهیلات اشتغال زایی را اختصاص نداده است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس پرداخت‌های انتقال به سمت سرمایه‌گذاری، تسهیلات تبصره ۱۶ و پیش‌بینی ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی را انجام داد اما دولت سابق آن ها را اجرایی نکرد.
کد خبر: ۱۸۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
اقتصادگردان- علی اکبر بسطامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: تبصره ۱۴ وجه المصالح دولت‌ها است، در دولت‌های گذشته نگاه‌ها مبتنی بر این بود که دهک‌های ۱، ۲ و ۳ بیشترین بهره را از این تبصره ببرند اما محقق نشد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم ۳ کار اساسی انجام داد، گفت: مجلس پرداخت‌های انتقال به سمت سرمایه‌گذاری، تسهیلات تبصره ۱۶ و پیش‌بینی ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی را انجام داد، اما دولت سابق آن ها را اجرایی نکرد.

بسطامی خاطرنشان کرد: تبصره ۱۸ بر پایه ایجاد اشتغال مولد است، اما اجرایی نشده است. البته این نقد به مجلس وارد است که چرا فقط اعتبار ۱۹  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته است. هم اکنون در حق استان‌های محروم ظلم می‌شود. تاکنون چون دست دولت و مجلس در کار بوده ریالی پرداخت نشده، حتی برای سازمان‌های حمایتی و ارقامی که برای راستی‌آزمایی و هدایت اشتغال پیش‌بینی شده بود.

نماینده مردم ایلام در پایان گفت: مجلس در آستانه بررسی بودجه ۱۴۰۱ نگاه‌ها و دغدغه‌های سال گذشته را تعدیل کند، مخصوصا برای استان‌های محروم و طبقات پایین جامعه، زیرا آنچه در تبصره ۱۴ اتفاق می‌افتد مبتنی بر عدالت نیست. یک ریال از محل منابع پرداخت نشده، شورای برنامه‌ریزی استان‌ها نیز جلسه‌ای برگزار نمی‌کند و مجلس بعد نظارتی در خصوص تبصره ۱۴ را مراعات نمی‌کند. بانک‌های دولتی اولین سازمان‌ها و تشکیلات اداری است که مستنکف از اجرای قانون هستند.