:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر کرمانشاه:

صندوق روستاییان و عشایر کرمانشاه بیش از ۶۵ هزار نفر بیمه شده دارد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه تعداد افراد بیمه شده فعال این صندوق را در استان اکنون ۶۵ هزار و ۴۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: اکنون ۲ هزار و ۹۳۷ خانوار به صورت ماهیانه از صندوق مستمری می‌گیرند.
کد خبر: ۱۸۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
اقتصادگردان- «محسن رشیدی‌اقدم» با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۴۳۵ خانوار عضو این صندوق شدند، افزود: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری نیز پنج هزار و ۱۴۲ عضو جدید جذب شده که افزایش ۵۰ درصدی عملکرد صندوق و قرار گرفتن استان در جایگاه سوم کشور را نشان می‌دهد.

۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند

وی با اشاره به اینکه طرح ملی بیمه رایگان برای خانواده های کمتر برخوردار امسال با حمایت مقام معظم رهبری و دولت اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح ۳۱ هزار و ۳۳۱ خانوار با تشخیص نهادهای حمایتی به صورت رایگان بیمه می‌شوند و با این تعداد آمار بیمه‌شده های صندوق تا پایان سال به حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

رشیدی‌اقدم در خصوص خدمات ارائه شده صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان در زمان کرونا هم گفت: برای خانواده‌هایی که عزیزان خود را به علت کرونا از دست دادند تسهیل‌گری های زیادی انجام شد تا برای پرداخت مستمری در اولویت قرار بگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این صندوق در سال ۱۳۸۴ برای بیمه همه مردم و اقشار جامعه ایجاد شد، گفت: این صندوق جزو چهار صندوق بزرگ کشور است که برای رفاه حال مردم و امنیتشان در آینده ۷۰ درصد حق بیمه آنها را دولت پرداخت می‌کند و ۳۰ درصد مابقی را افراد بیمه شده پرداخت می‌کنند.

صندوق بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر یک صندوق بین نسلی محسوب می شود

وی همه کشاورزان، روستاییان، عشایر، رانندگان بین جاده‌ای، فعالان حوزه صنایع دستی و همه افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را جامعه هدف این صندوق دانست و گفت : اگر مردم نسبت به مزایای این صندوق بیمه آگاهی داشته باشند استقبال بیشتری نشان می دهند و عضو این صندوق می‌شوند.

رشیدی‌اقدم با اشاره به اینکه استقبال از صندوق بیمه روستاییان و عشایر در ۶ ماه سپری شده از سال جاری نشان از تغییر نگاه مردم نسبت به این بیمه و مزایای آن دارد، اظهار داشت: این صندوق در سه بخش ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت اعضا مستمری و ارائه خدمت می‌دهد و از آنجا که فرزندان افراد متوفی می‌توانند مستمری والدین خود را دریافت کنند، یک صندوق بیمه ای بین نسلی محسوب می‌شود.

مدیر این صندوق بیمه‌ای از فعالیت ۳۱ کارگزاری در ۳۱ بخش و ۶ کارگزاری عشایری در استان خبر داد و گفت : آثار مثبت این بیمه باید برای مردم تبیین و فرهنگ سازی شود تا با عضویت در این صندوق آینده‌ای مطمئن برای خود و آرامشی برای فرزندانشان بیافرینند.

وی حداقل میزان حق بیمه برای هر نفر را ماهیانه ۳۳ هزار تومان و حداکثر آن را ۹۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اعضا با پرداخت این مبالغ ناچیز وقتی در سن ۶۵ سالگی بازنشسته شدند می‌توانند یک مستمری و حقوقی بگیرند که شان و کرامت آنها حفظ شود و از سایر مزایای این بیمه هم استفاده کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.