:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
هاشمی رفسنجانی:

اولین کار دولت باید عملیاتی کردن وعده‌هایش در دوران قبل از انتخابات باشد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:دولت باید مشکلات را حل کند و اولین کار دولت باید عملیاتی کردن وعده‌هایش در دوران قبل از انتخابات باشد
کد خبر: ۱۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱


خبراقتصادی:به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه در دوازدهمین سالگرد آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی با اشاره به مشکلات کشور گفت: اواخر سال گذشته احساس می‌شد که مشکلاتی به کشور وارد شده است اما مردم در انتخابات 24 خردادماه امسال با رای به یک فرد روحانی از بین انسان‌های مبارز و انقلابی نشان دادند که دل به روحانیت بسته‌اند و دولت هم وظیفه دارد به خواسته‌های مردم توجه کند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً مشکلات اقتصادی مردم را دچار رنج کرده است، افزود: در محاصره و تحریم هستیم و نمی‌توانیم منابع نفتی خود را به راحتی بفروشیم.

هاشمی همچنین در ادامه به مشکلات منطقه بویژه در سوریه اشاره کرد و گفت: اخیرا شاهد هستیم که آمریکا با همراهی تعدادی از کشورهای عربی علیه سوریه اعلام جنگ کرده است. مردم سوریه در این دو سال آسیب‌های بسیاری دیده‌اند و بیش از 100 هزار کشته و هشت میلیون آواره داده‌اند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کشور ما در بین همه آشوب‌ها، آرام است و بویژه بعد از انتخابات 24 خردادماه امسال آرام‌تر هم شده است. دولت باید مشکلات را حل کند و اولین کار دولت باید عملیاتی کردن وعده‌هایش در دوران قبل از انتخابات باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از علمای بزرگ مازندران از جمله آیت‌الله طبرسی و آیت‌الله نظری یاد کرد و افزود: از آنجایی که ارادت به آیت‌الله صالحی مازندرانی داشتم بر خود وظیفه دانستم که در مراسم این عالم ربانی شرکت کنم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "گلایه‌هایی از مردم مازندران درباره بیکاری شنیده می‌شود"، گفت: سوادکوه شمالی از بیکاری مضاعفی رنج می‌برد و مسئولان باید توجه جدی به این مساله داشته باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه به اهمیت وابستگی کمتر اقتصاد به نفت تاکید و خاطرنشان کرد: امروزه هر مقدار از موادی که بتواند جای نفت را بگیرد باید احیا شود و برای کشور مهم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مازندران از جهات مختلف دارای اهمیت بالایی است و خداوند آنچنان نعمت را در این استان ارزانی داشته که در جاهای دیگر پیدا کردن این مواهب خدادادی به آسانی ممکن نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "اولین حکومت محلی شیعه در مازندران شکل گرفت"، یادآور شد: مردم مازندران در گذشته تاریخ اسلامی پیشتاز استقبال از مکتب اهل بیت(ع) و اسلام بوده‌اند.

هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله صالحی مازندرانی را پیشتاز انقلاب در شمال کشور دانست و با اشاره به آشنایی خود با وی از دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی گفت: در سال 52 و 53 سخت‌ترین دوره مبارزه بوده و بدترین مصیبت‌ها و شکنجه‌ها را شهیدان رجایی و باهنر برای پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه "آیت‌الله صالحی مازندرانی در زندان‌ها شکنجه‌های زیادی را در تحمل کرد"، اظهار کرد: بر خود واجب دانستم که برای عرض ارادت به مردم مازندران و رضای خدا در این مراسم شرکت کنم.