:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

۲۵۱ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال تاکنون ۲۵۱ هزارو ۷۷۹ تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۶۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
اقتصادگردان- کلیم‌الله وثوقی روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۴۲ هزار تن کالا از این کالاها توسط  ۱۰ هزارو ۵۷۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۹ هزار تن کالا نیز توسط ۴۶۲ دستگاه کامیون خارجی از مرز خارج شده است.

او محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی‌اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در سال جاری  ذکر کرد که به جمهوری آذربایجان، روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در این مدت ۱۵۵ هزار تن کالا  نیز توسط ۶ هزار و ۷۲۷ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و افزود: آب معدنی، سیمان ، ام دی اف ، گچ ، نئوپان ، بیسکویت ، برنج ، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی از مرز هستند.

وی با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار  متوقف شده است، افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط انجام خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک و پایانه مرزی استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد.