:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
نمی‌توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم

هاشمی رفسنجانی: کسانی که کشور را به این روز انداختند می‌توانند با تجدیدنظر به بهتر شدن امور کمک کنند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشیص مصلحت نظام گفت: نمی‌توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم چرا که این اندیشه افراطی مخلّ شعار استقلال ‌خواهی مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۱۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۰

خبراقتصادی: به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌های کشور سخن می‌گفت، نخبگان علمی و پزشکی را سرمایه‌های انسانی کشور خواند.

وی تصریح کرد: درد دل‌های نخبگان علمی و پزشکی می‌تواند مایه حرکت مثبت و عمیق برای تغییر شرایط امروز باشد و اگر نخبگان منزوی شوند، جوانان برای امیدواری آینده سرخورده می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به گلایه‌های برخی حاضرین از شرایط کشور، اظهار داشت: تراکم دردها، بشارت درمان است و دیدید که مردم چگونه به کمیت و کیفیت حماسه سیاسی اعتبار بخشیدند.

هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع کشور در سه ماه‌ قبل از انتخابات و تغییر یک‌باره آن ظرف چند روز، گفت: وظیفه همه ماست تا از کاری که مردم کرده‌اند حراست کنیم و نگذاریم تندروها بذر ناامیدی را در فضای جامعه گسترش دهند.

وی در بیان راهکارهای اصلاح امور، به سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت اشاره کرد و متذکر شد: نمی توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم و این اندیشه افراطی، مخل شعار استقلال ‌خواهی مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پرهیز از طرد نیروها، گفت: کسانی که کشور را به این روز انداختند، می‌توانند با تجدیدنظر در گفتار، افکار و رفتار خود، در فضای رقابتی، به بهتر شدن امور کمک کنند که البته شرط آن دوری کردن از توهین و تهمت است که با ادبیات اعتدالی هیچ سازگاری ندارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به حدیث شریف «حبّ‌الوطن من الایمان» عشق به وطن را فطرت الهی در نهاد انسان‌ها دانست و تأکید کرد که «این عشق از دل هیچ‌کس بیرون نمی‌رود».

وی تصریح کرد: کسانی را می‌شناسیم که پس از سال‌ها دوری از وطن، با شنیدن اسم ایران آه می‌کشند و در وصیت‌نامه‌ها می‌نویسند ما را پس از مرگ در وطن‌مان دفن کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تلاش برای ساختن ایران در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را وظیفه فردی و جمعی همه ایرانیان دانست و ابراز امیدواری کرد که در دولت آینده به معیشت مردم توجه شود که عدم توجه به آن، مخلّ آخرت است.