:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان در مرحله اعلام جامعه هدف

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که طرح عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان در مرحله اعلام جامعه هدف از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
کد خبر: ۱۵۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
اقتصادگردان- به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی با اشاره به دستور ویژه سرپرست این وزارتخانه برای اجرای طرح عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان گفت: در جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور مصوب شد، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ظرف یک هفته نسبت به اعلام جامعه هدف خانوارهای تحت پوشش برای فراهم شدن امکان برنامه‌ریزی زمانی تولید و عرضه مستقیم لوازم خانگی اقدام کند.
وی با اشاره به به برنامه‌ریزی برای تولید ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در داخل کشور در سال جاری، تصریح کرد: این تصمیم بر اساس اولویت‌های تولیدی لوازم خانگی پر مصرف با قیمت‌های اقتصادی تدارک دیده شده که می تواند الگوی خوبی برای سایر تولیدات صنعتی کشور باشد.
از خرداد ماه امسال افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در نهایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده است؛ به طوری‌که تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و تولیدکنندگان هم ملزم شدند قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ درج کنند که ملاک بازرسی از واحدهای صنفی قرار گیرد.

در این میان وزارت صمت طرح ویژه تخصیص سبد لوازم خانگی شامل پنج قلم اصلی، یعنی یخچال و یخچال‌فریزر، لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی به اقشار آسیب‌پذیر را طراحی کرد که قرار است این محصولات بدون واسطه و با قیمت اقتصادی در اختیار زوج‌های جوان و به صورت ویژه مزدوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و زوج‌های جوان بازنشستگان لشگری قرار ‌گیرد.