:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
یک دکترای اقتصاد:

در مسیر رقابت پذیری کالای ایرانی باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود

یک دکترای اقتصاد گفت: در مسیر رقابت‌پذیری کالای ایرانی باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود تا کالایی با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده و مشتری برسد.
کد خبر: ۱۴۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
اقتصادگردان- محمد جعفری اظهار کرد: تمام ناهنجاری‌های موجود در اقتصاد به موضوع تولید برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اگر در کشوری تولید پایدار، با ثبات و تقاضا محور باشد در آن کشور ناهنجاری‌های اقتصادی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار می‌گیرد، ادامه داد: چنانچه بخواهیم بر ناهنجاری‌هایی همچون بیکاری، تورم و حتی ناهنجاری‌های اجتماعی غیر اقتصادی که منشاء اقتصادی دارد مثل بی‌ثباتی در خانواده که منجر به طلاق شده فائق آییم باید به مسئله تولید توجه شود.

این دکترای اقتصاد با تاکید بر اینکه بر همه آحاد جامعه واجب است که برای تولید خود ارزش قائل شوند، اضافه کرد: کشوری همچون ژاپن پس از جنگ جهانی دوم با وجود از دست دادن ۵۰ درصد ثروت ملی و کشته زخمی شدن بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیتش  موضوع خودتحریمی را پیش گرفت و به کالای ملی خود توجه کرد و امروز شاهدیم که در این کشور تورم نزدیک به صفر و اشتغال آن کامل و به کشوری توسعه یافته تبدیل شده است که تولیداتش در همه جای دنیا مورد تائید و تقاضای همگان است.

جعفری با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم فرزندانمان بیکار و ارزش پولمان هر روز کمتر نشود باید به تولید کشور توجه کنیم، عنوان کرد: با حمایت از تولید کننده داخلی قطعا بخشی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد در آینده نخواهیم داشت.

وی گفت: در کنار توجه و رغبت خرید مردم به تولید داخلی دولت نیز باید با تدوین سیاست‌هایی زمینه رقابت‌پذیری کالای ایرانی را به‌وجود آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان بیان کرد: در مسیر رقابت‌پذیری کالای ایرانی باید از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود تا کالایی با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

جعفری اضافه کرد: هرچه تولیدکننده از تکنولوژی روز دنیا برای تولیداتش استفاده کند نه تنها هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند بلکه قیمت تمام شده کالا نیز پایین آمده و کالایی ارزان و با کیفیت به دست مردم می‌رسد.