:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
معاون وزیر اقتصاد:

وضعیت مطلوب ایران نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکاست

خزانه‌دار کل کشور و معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به جلو ایران نشانه شکست قطعی سیاست‌های تحریمی آمریکا و تبدیل تهدید به فرصت در کشور است.
کد خبر: ۱۴۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
اقتصادگردان- سیدرحمت الله اکرمی روز سهشنبه در جلسه دستگاههای زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در آذربایجانغربی افزود: ایران با تبدیل تهدید جدی تحریم نفت ایران به فرصت به نتایج بسیار خوبی با هدف جایگزین کردن درآمدهای نفتی با درآمدهای پایدار دیگر رسیده است و ادامه این روند آینده بسیار مطلوبی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ لازم برای تامین بودجه جاری کشور از طریق درآمدهای مالیاتی بدون اتکا به درآمد نفتی انجام شده است و تحقق آن فرصتی درخشان برای کشور به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: البته ایران در شرایط امروز به خوبی نفت خود را به فروش می‌رساند و درآمد خوبی نیز از این طریق دارد ولی درصدد هستیم این درآمد را به طور کامل به عمران کشور و همچنین پس‌انداز برای آیندگان اختصاص دهیم.

معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش فشار به مودیان نیست، اظهار داشت: جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول معوقات در این حوزه یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.

«اکرمی» تاکید کرد: سیاست وزارت اقتصاد و دارایی کاهش فشار مردم در اخذ مالیات است و در صدد هستیم مالیات معوقی که در حوزه کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و حساب‌های اجاره‌ای وجود دارد را با سازوکارهای قانونی وصول کنیم.

وی بر تجهیز گمرکات آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت تردد و تجارت آنها تاکید کرد و ادامه داد: تجهیز این گمرکات به دستگاه‌های نوین نظیر «ایکس – ری» بسیار ضروری است و وزارت اقتصاد همه توان خود را برای تحقق این امر به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت اسناد خزانه بدون یک روز تاخیر انجام می‌شود، گفت: خزانه در پرداخت هر سندی که دولت منتشر کرده باشد، بدون تاخیر عمل می‌کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی بین ادارات زیرمجموعه این وزارتخانه در استان وجود دارد، افزود: این امر موجب شده تا مشکلات بخش‌های مختلف با هماهنگی بیشتر حل شود.

«داود غفارپور» از اجرای سامانه پنجره واحد در آذربایجان‌غربی خبر داد و اضافه کرد: این سامانه در حال حاضر بدون استفاده از کاغذ عملیاتی شده است و متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی رتبه نخست فضای کسب و کار را طی فصل‌های تابستان و بهار امسال کسب کرد و در صدد هستیم این روند را ادامه دهیم.

خزانه‌دار کل کشور و معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی جهت بررسی وضعیت شاخص‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی به این استان سفر کرده است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های موفق در وصول مالیات در کشور به شمار می‌رود و سالانه بیش از 90 درصد درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در این استان محقق می‌شود.

درآمد مالیاتی کشور در سال جاری بیش از 153 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.