:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

راهكارهاي رشدصنعت از نگاه رئيس ايدرو

راهكارهاي رشد افزونتر صنعت از ديدگاه رئيس ايدرو،حضور بخش خصوصي، به كارگيري بيشتر دانشگاه ها و تقويت سازمان هاي توسعه اي
کد خبر: ۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
خبراقتصادی: معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت و رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع  ايران گفت: كشور در زمينه ي صنعت، نسبت به قبل از انقلاب اسلامي رشد بسيار چشمگيري داشته است.

مهندس هدايت در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران كه در حاشيه برگزاري نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي ايدرو صورت گرفت با اشاره به اينكه در سال هاي قبل از انقلاب صنعت كشور نيازمند كمك هاي خارجي بوده است گفت:‌ در حال حاضر صنعت با رشد چشمگيري روبرو است به طوري كه در حال حاضر بالاترين آلياژهاي مورد استفاده در صنعت هوا و فضا و ديگر صنعت هاي پيشرفته توسط شركت هاي خصوصي و دولتي داخلي توليد مي شود.

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت  افزود: در حوزه هاي مختلف مانند بيوتكنولوژي كاتاليست ها، بيوايمپلنت ها، نوآوري هاي مختلفي صورت گرفته و درحال حاضر اكثر اين حوزه ها تجاري شده اند.

همچنين با توجه به اينكه حجم سرمايه گذاري هاي صنعتي در گذشته بالا نبوده و زيرساخت هاي مورد نياز آماده نبوده است هم اكنون در كشور در اكثر شهرها و روستاها زيرساخت ها آماده ي سرمايه گذاري مناسب مي باشد.

وي افزود: در اين پيشرفت بخش خصوصي نقش مهمي داشته است و اكثر پروژه هاي اين سازمان با كمك بخش خصوصي پيشرفت داشته و در حال انجام است.

هدايت  تصريح كرد:‌ وجود بخش خصوصي توانمند، آماده كردن زيرساخت ها، نبوغ و برنامه ريزي هاي صورت گرفته نشانگر جهش چشمگير روبه رو شد صنعت است كه همه ي اين اقدامات در حالي انجام شده كه كشور توانسته با فشارهاي وارد شده از سوي دنيا عليه نظام مقابله كند.

وي در ادامه افزود: برنامه هاي توسعه اي كشور براي افق 1404 در خيلي از بخش هاي كشور تدوين و برنامه در اختيار اين بخش ها قرار گرفته است.

مهندس هدايت در پايان خاطرنشان كرد: با حضور بخش خصوصي، به كارگيري بيشتر دانشگاه ها و تقويت سازمان هاي توسعه اي در اختيار، مي توان شاهد رشد بهتر و بيشتري در صنعت كشور باشيم.

تحويل پايلوت هزار واحدي توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع م

 

همچنين رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در اين گفتگو از تحويل پايلوت هزار واحدي خبر داد.

وي گفت: در حوزه صنايع نوين ساختماني پايلوت هزار واحدي را تحويل داده ايم و تا پايان سال حدود 3 هزار پايلوت باقيمانده نيز تحويل داده مي شود.

مهندس هدايت افزود: از پروژه هاي اين سازمان مي توان به پروژه بويه سازي گاز كه استعداد توليد 1 ميليون بشكه معادل نفت را دارد اشاره كرد.

 

وي افزود: در حوزه توليد كاتاليست ها موفق به كسب دانش فني بالا و افزايش مقياس هاي توليدي شده ايم همچنين رشد چشمگيري در تمام واحدهاي زيرمجموعه اي در زمينه ي توليد داشته ايم.

مهندس هدايت با اشاره به ركوردهاي جديد حوزه صنايع دريايي آفشور افزود: در حال حاضر موفق به ساخت جكت هاي اين پلت فرم ها توسط متخصصين داخلي شده ايم همچنين در حوزه تاندول ليگامان نيز محصولاتمان تجاري شده و به راحتي مي توان تاندول هاي بيولوژيك را از داخل به دست آورد.