:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون وزیر صنعت در امور صنایع خبر داد

تدوین بسته سیاست‌گذاری صادرات

معاون وزیر صنعت در امور صنایع با اشاره به تدوین بسته سیاست‌گذاری برقراری روابط تجاری با 15 کشور همسایه گفت: سیاست‌های این بسته در سال 98 هم با جدیت ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
اقتصادگردان- فرشاد مقیمی در مورد دستاوردهای سفر وزیر صنعت کشورمان به جمهوری آذربایجان، گفت: با توجه به ایجاد کمیته مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مباحث زیادی در مورد همکاری‌ تجاری و اقتصادی بین دو کشور مطرح شد. معاون وزیر صنعت در امور صنایع با اشاره به استقبال آذربایجان از ایجاد روابط اقتصادی و تجاری با ایران گفت: با توجه به ضعف‌های صنعتی آذربایجان در دیدار مقامات وزارت صنعت کشورمان با وزرای اقتصادی آذربایجان مباحثی در رابطه با نوع نیازهای صنعتی آنان مطرح شده و ما هم در حال ارایه فهرستی از توانمندی‌هایمان به آنها هستیم. او با بیان اینکه توافقات  مثبتی در زمینه توسعه همکاری‌ اقتصادی و تجاری حاصل شده است، گفت: با سرمایه‌گذاری مشترک در تولید اتومبیل می‌توان بخشی از مشکلات به وجود آمده، بعد از تحریم‌ها را حل کرد. معاون وزیر صنعت با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت صنعت برای رونق تولید، گفت: کارگروه صادرات در زیر مجموعه حوزه رونق تولید شکل گرفته و برنامه‌ای که در حوزه رونق تولید ایجاد شده، دارای سه حوزه اصلی تامین منابع اولیه، تولید، و بازار در بخش داخلی و صادراتی است.

او اظهار کرد: برای توسعه روابط تجاری و صادرات به 15 کشور همسایه سال گذشته بسته سیاست‌گذاری تدوین شد که بر اساس آن تاکنون نفوذ خوبی در زمینه صادرات به بازارهای منطقه داشته‌ایم.

مقیمی اظهار کرد: سیاست‌های این بسته تجاری در سال 98 هم با جدیت دنبال می‌شود و می‌توان امیدوار بود، تا روابط تجاری با کشورهای همسایه رشد کند.