:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

رونمایی از چهار سامانه بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح چهار سامانه بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: تاکنون ۶۹ هزار واحد در قالب برنامه بازافرینی شهری موفق به دریافت به پروانه ساخت شده اند.
کد خبر: ۱۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
اقتصادگردان- هوشنگ عشایری در حاشیه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از چهار سامانه شرکت بازآفرینی شهری خواهیم بود که هم برای رفاه مردم اقدام بسیار خوبی و هم روند اجرای پروژه ها تسهیل می‌کنند. و به کاهش مراجعات حضور ی منجر خواهد شد.

وی در تشریح این سامانه ها گفت: اولین سامانه برای مردم راه اندازی می‌شود که در خصوص تسهیلات است؛ بدین صورت کسانی که برای دریافت وام به قصد مراجعه  به شهرداری دارند کافی است کد پستی یا کد درج شده در سند تک برگی خانه را وارد کنند که بلافاصله مشخص می‌کند  این واحد در بافت فرسوده قرار دارد یا خیر. اگر در بافت فرسوده باشد می‌توانند برای دریافت وام مراجعه کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: سامانه دوم، مدیریتی است که از طریق آن دستگاه‌هایی مثل سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی می‌توانند کارهای مدیریتی ما را کنترل کنند. خدماتی همچون تعیین میزان بافت فرسوده، تعداد جمعیت، تعداد خانوار تفکیک نوع بافت و حتی مسیر گسل در این سامانه مشخص می‌شود.

عشایری سومین سامانه را صدور صلاحیت ماده ۴ برای توسعه گرایان دانست و گفت: توسعه‌گران می‌تواند در این سامانه  ثبت نام می‌کند و صلاحیت آنها صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: یک سامانه پروژه‌ای نیز برای کنترل برنامه بازآفرینی شهری  محله طراحی کرده‌ایم که با همه دستگاه‌های مرتبط، متصل می‌شود.   

عشایری در خصوص آخرین وضعیت نوسازی وبهسازی بافت‌های ناکارمد شهری گفت: خوشبختانه ۶۹ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه بازآفرینی شهری در سراسر کشور پروانه ساخت دریافت کرده‌اند از این تعداد ۳۵ هزار واحد مربوط به خود مردم و ۳۴ واحد بر روی اراضی متعلق به دولت و شهرداری ها احداث می‌شود که تسهیلات در قالب بافت فرسوده دریافت می‌کند.

وی همچین خبر داد: فردا قرداد اعطای تسهیلات با بانک منعقد می‌کنیم.

عشایری با بیان این که نوسازی وبهسازی  سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار دادیم گفت: تاکنون حدود ۷۰ هزار واحد در این طرح ورود کردند ولی قطعا برای سالهای آینده باید دستگاه های دولتی زمینهای خود را در اختیار برنامه بازآفرینی قرار دهند، با توجه به تاکیدات رئیس جمهور به احتمال زیاد این موضوع محقق خواهد شد. وی همچین گفت: مشکل تامین قیر برای بخش زیرساختهای پروژه بازفرینی شهری با استصاریه مربوط به شورای اسلامی رفع شده است.