:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

خط قرمزهای اقتصادی ایران برای حفظ برجام

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شروط اقتصادی ایران برای حفظ برجام را تشریح کرد
کد خبر: ۱۱۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
اقتصاد گردان - محمدرضا پورابراهیمی درباره بسته پیشنهادی اروپا، گفت: براساس گزارش ها، اروپایی ها درباره سرفصل های کلی توافقات در مذاکرات مواردی را مطرح می کنند و اصرار بر حفظ برجام دارند، در حالی که تنها روی تعهدات کلی تاکید دارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: پیش بینی می شد که اروپایی ها با توجه به فشار آمریکا و به نوعی به دلیل عدم استقلالی که در تصمیم گیری دارند شاید نتوانند خواسته های جمهوری اسلامی ایران را انجام دهند. بدیهی است ایران براساس منافع کشور، تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.

وی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: بعد از برجام مراودات بانکی ایران در سطح بین المللی به اندازه کافی رو به جلو حرکت نکرده؛ بنابراین اروپایی ها باید موضوعاتی مانند فروش نفت و برقراری مراودات بانکی بین المللی را در عمل و اجرا تضمین کنند. عدم ارائه تضمین برای فروش نفت و انجام مراوات بانکی از  سوی اروپا ماندن ایران در برجام را بی خاصیت می کند

پورابراهیمی ادامه داد: تا زمانی که اروپایی ها تضمین های مشخص و لازم را برای حفظ فروش نفت ایران و رفع مشکلات در انجام مراودات بانکی بین المللی ارائه نکنند حضور ایران در برجام  خاصیتی ندارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همزمان با انجام مذاکرات برجامی با اروپایی ها، برنامه ها و راهکارهای دیگری نیز برای امور پیگیری می کند در هر صورت اروپایی ها براساس قانون مکلف به اجرای تعهداتشان هستند.