:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
سرمایه گذارها به بازار طلا بازگشتند

بلومبرگ,پیش بینی سرمایه گذاران: روند قیمت طلا صعودی خواهد شد

احتمال صعود قیمت طلا از نگاه سفته بازان و صندوقهای سرمایه گذاری افزایش یافت، این در حالی است که این فلز گرانبها اخیرا بیشترین کاهش قیمت در ۳۳ سال گذشته را تجربه کرد.به گزارش بلومبرگ، این امر با دیدگاه جان پالسون میلیاردر آمریکایی که معتقد است روند قیمت طلا صعودی خواهد شد مطابقت می کند
کد خبر: ۱۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳


آمار کمیسیون خرید و فروش آمریکا نشان می دهد، صندوقهای سرمایه گذاری و دیگر سفته بازان، خالص معاملات خرید طلا (به امید بالا رفتن قیمت در آینده) را در هفته منتهی به ۱۶ آوریل (۲۶ فروردین) ۹ درصد افزایش دادند و آن را به ۶۱ هزار و ۵۷۹ قرارداد سلف و آپشن رساندند. 
سفته بازان همچنین به امید قیمتهای بالاتر در آینده، تعداد قراردادهای خرید ۱۸ قلم کالا که در بازار نیویورک خرید و فروش می شود را ۱/۵ درصد افزایش دادند و آن را به ۴۵۳ هزار و ۴۶۷ قرارداد رساندند. 
یک کاهش دو روزه قیمت طلا در تاریخ ۱۵ و ۱۶ آوریل (۲۵ و ۲۶ فروردین)، ۱۳ درصد از ارزش این فلز گرانبها را کاست و قیمت را به کمترین سطح در دو سال گذشته رساند. 
همچنین ۵۶۰ میلیارد دلار از ارزش ذخایر بانکهای مرکزی جهان کاسته شد. 
ˈدن دنبوˈ مدیر صندوق سرمایه گذاری فلزات قیمتی و مواد معدنی یو.اس.ای.ای در سنت آنتونیو آمریکا گفت: با توجه به نوسان قیمت، افزایش اخیر نگهداری طلا تا حدودی شگفت انگیز است. 
وی افزود: مردم احتمالا بازار را رصد کرده اند تا دوباره به بازار برگردند و با خرید طلا از کاهش قیمت سود ببرند. 
دنبو ادامه داد: برخی نیز هستند که هنوز افزایش قیمت در آینده را باور دارند. 
قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) در ساعت ۰۸:۳۸ صبح روز دوشنبه در بازار سنگاپور هشت دهم درصد بالا رفت و به یک هزار و ۴۰۷ دلار رسید. 
پالسون، مدیر صندوق سرمایه گذاری پالسون معتقد است، سیاستهای تحریکی بانک مرکزی آمریکا سرانجام منجر به تورم خواهد شد و این، چشم انداز قیمت در بازار طلا را صعودی می کند. 
صندوق سرمایه گذاری پالسون، بزرگترین سهامدار اتحادیه طلای اس.پی.دی.آر است. 
اتحادیه یاد شده، بزرگترین صندوق سرمایه گذاراری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان است. 
ˈکاترین راˈ مدیر صندوق سرمایه گذاری بلک راک در لندن که در حدود سه تریلیارد و ۸۰۰ میلیارد دلار دارایی را اداره می کند نیز در تاریخ ۱۶ آوریل در تلویزیون بلومبرگ، سقوط اخیر قیمت طلا را یک رخداد دیوانه وار خواند که با عادی شدن بازار، بار دیگر تغییر جهت خواهد داد.