:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

حضور مرکز ملی فرش ایران در بخش تجلي اراده ملي جشنواره فیلم فجر

مرکز ملی فرش ایران در بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، به تقدیر از فيلم‌هايي مي‌پردازد که به فرش دستباف ايران توجهي خاص داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
اقتصادگردان_ به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، بخش تجلي اراده ملي جشنواره فيلم فجر نمايندگاني از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها را گردهم هم مي‌آورد تا آثار راه يافته را داوري کرده و به آثار مرتبط با حوزه فعاليت سازماني خود جايزه اهدا کنند.

از جمله سازمان‌ها و نهادهایی که در بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌توان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مرکز ملی فرش ایران، وزارت دادگستری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیمه ایران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شرکت مدیریت منابع آب ایران و سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد.

گفتنی است بخش «تجلی اراده ملی» پس از سه سال وقفه بار دیگر در جشنواره حاضر قرار گرفته و امکان ارزیابی آثار از سوی نهادهای مختلف را فراهم آورده است و مرکز ملی فرش ایران امیدوار است با تقدیر از فیلمهایی که توجه ویژه ای به فرش دستباف ایران داشته باشند، مشوق دیگر فیلمسازان برای برقراری پیوند هرچه بیشتر بین فرش و سینما باشد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از ۱۲  تا  ۲۲  بهمن 1396 برگزار می‏ شود.

 

منبع : مرکز ملی فرش ایران