:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:

راه یابی ۱۹ برگزیده استانی المپیاد فرش دستباف به المپیاد کشوری

با برگزار شدن مرحله استانی المپیاد فرش دستباف نفرات برگزیده در بخش‌های دانش آموزی و دانشجویی به مرحله کشوری این المپیاد راه یافتند.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
اقتصادگردان_ رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مرحله استانی المپیاد فرش با رقابت دانشجویان در ۴ رشته بافت، رنگرزی، طراحی و مرمت و دانش آموزان در ۳ رشته بافت، رنگرزی، طراحی برگزار شد که طی نتایج آن ۱۹ دانشجو و دانش آموز جهت اعزام به المپیاد کشوری، برگزیده شدند.


کاظمی افزود: در بخش دانش آموزی در مهارت بافت، سحرقوی بنیاد امام قلی (پژوهش گلبهار) فاطمه حیدری (تبادکان)، فاطمه خالقی (ناحیه چهار) و نرگس آهنگری (ناحیه یک)، در مهارت رنگرزی، فاطمه غنی کاتب (تبادکان)، ملیحه بلال (ناحیه چهار)، زهره تند خلقی (ناحیه هفت) و زهرا بندان (ناحیه هفت)، در مهارت طرح ورنگ، زهرا تقی پور (ناحیه چهار)، زهرا واعظی (تبادکان)، مهلا دنیوی (ناحیه دو) و آزاده تاج پور (ناحیه هفت)، به ترتیب به رتبه‌های اول تا چهارم دست یافتند.


وی گفت: در بخش دانشجویی نیز از مرکز علمی کاربردی بازرگانی، در مقطع کاردانی، فاطمه نادی در گرایش طراحی، فاطمه خیرخواه در گرایش بافت، حسین کاوسیان در گرایش مرمت و سارا بابایی مقدم در گرایش رنگرزی و در مقطع کارشناسی، یگانه مطلق در گرایش طراحی، مبارکه پزشکی در گرایش بافت و سمانه لطفی در گرایش رنگرزی، به ترتیب حائز رتبه‌های برتر شده اند.


 رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: المپیاد کشوری فرش دستباف در حالی در استان اصفهان شهر کاشان برگزار می‌شود که دانش آموزان و دانشجویان هنر- صنعت فرش کشور پس از پشت سر گذاردن مسابقات استانی خود پا به مرحله ملی و کشوری می‌گذارند و در این مرحله پس از رقابت دو روزه در دو بخش علمی و عملی برگزیده‌ها مشخص می‌شوند.


کاظمی افزود: المپیاد فرش دستباف ایران هر ساله با هدف ایجاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنرـ صنعت فرش برگزار می‌شود در این راستا برای ایجاد رقابتی سالم و شرایطی یکسان در سطح دانش آموزی المپیاد، دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های کار‌دانش و فنی- حرفه‌ای رشته فرش دستباف و دانشجویان رشته فرش دستباف در مقاطع کاردانی، کارشناسی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی رقابت می‌کنند.


وی گفت: با توجه به تخصصی بودن المپیاد ملی و کشوری، سوال‌ها توسط اساتید دانشگاه در رشته فرش، صاحب نظران فرش دستباف و دبیران منتخب آموزش و پرورش طراحی می‌شود و داوران و ناظرانی نیز از اساتید، صاحب نظران و نخبگان این هنر - صنعت بر نحوه اجرای مسابقات نظارت دارند و مسئولیت برگزاری مرحله کشوری بر عهده معاونت تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران می‌باشد.


کاظمی گفت: همچنین پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزی و چهار رشته دانشجویی، به رسم یادبود و به منظور تشویق هنرمندان جوایزی به آنان اعطا می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان