:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
ارزیابی کارشناسان کیتکو درباره بهای فلز زرد

پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته آینده

سیاست‌های تسهیل کمی دور سوم هم ناکارآمد بوداکثریت شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو، انتظار افزایش قیمت‌ها را در روزهای آینده دارند.
کد خبر: ۱۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

به گزارش اقتصاد آنلاین، اکثریت شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو، انتظار افزایش قیمت‌ها را در روزهای آینده دارند.انتشار آمار اشتغال آمریکا که پایین‌تر از سطح انتظارات بود و امکان جهش قیمت‌ها از سطوح کاهشی هفته قبل به معنای افزایش قیمت‌های طلا در هفته آینده است و بنابراین اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو، افزایش قیمت طلا در روزهای آینده را پیش‌بینی می‌کنند.
در این آمارگیری 29 نفر شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازارها هستند. از این میان 19 نفر (65.5 درصد) انتظار افزایش قیمت را دارند و 6 نفر (20.69 درصد) کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی می‌کنند در حالیکه 4 نفر (13.79 درصد) انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت را دارند.

با وجود افت شدید قیمت‌ها در هفته گذشته، با انتشار گزارش ضعیف دستمزد بخش غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه، طلا در بازارهای آتی بورس کالای نیویورک نسبت به سطوح کاهشی هفته گذشته (رکورد 21 ماهه) با جهش قیمتی روبرو شد. طرفداران افزایش قیمت طلا اعتقاد دارند که آمار ضعیف اشتغال در آمریکا نشاندهنده بحران دوباره در اقتصاد آمریکا است. علاوه بر این، این افراد معتقد هستند که سرعت کاهش قیمت‌ها در هفته گذشته بسیار زیاد و سریع بوده است و بنابراین احتمالاً قیمت‌های طلا در هفته آینده با جهش روبرو خواهد شد.
رالف پرستون (Ralph Preston)، تحلیل‌گر ارشد بازارها در یک موسسه مالی، معتقد است که " من شک دارم که قیمت‌ها به پایین‌تر از سطح 1525 دلار سقوط کند. بانک‌های مرکزی دنیا در حال انتشار پول هستند و گزارش اشتغال آمریکا در روز جمعه، ناامید کننده بود. متاسفانه سیاست‌های تسهیل کمی دور سوم نیز نتوانسته‌ است باعث رشد اقتصادی شود. با وجودی که بازار طلا قیمت‌های پایین‌تر از 1525 دلار در هر اونس را نیز تجربه کرده است اما امکان ندارد که در هفته آینده با یک بازار کاهشی مواجه شویم. هم اکنون قیمت‌های طلا در پایین‌ترین محدوده تجاری چند سال اخیر هستند و قطعاً در هفته آینده افزایش خواهند یافت."
طرفداران کاهش قیمت طلا اعتقاد دارند که از افزایش قیمت‌ها در روز جمعه متعجب نشدند و معتقد هستند که بازار طلا هنوز به اخبار افزایشی مانند شرایط نزدیک به ورشکستگی قبرس و تنش‌های نظامی در کره شمالی واکنش اصولی نشان نداده است و بنابراین قیمت‌ها در هفته آینده کاهش خواهد یافت. 
ایرا اپستین (Ira Epstein)، که طرفدار کاهش قیمت طلا در هفته آینده است، بیان می‌کند که "برای اینکه متوجه بشویم که بازار طلا چقدر ضعیف عمل می‌کند باید به این سوال پاسخ بدهیم که آخرین باری که شنیدید که یک کشور دارای تسلیحات اتمی اعلام جنگ و تهدید به استفاده از سلاح‌های اتمی کرده باشد و بازار طلا با افزایش روبرو نشده است، چه زمانی بوده است؟ بنابراین بازار طلا در حال حاضر بسیار ضعیف عمل می‌کند و قیمت‌ها کاهش خواهد یافت."
طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا معتقد هستند که کاهش‌های قیمت در هفته گذشته برای آن‌ها نشانی از توقف نوسانات افزایشی یا کاهشی قیمت طلا است. جیم وایکاف (Jim Wyckoff)، تحلیلگر فنی کیتکو، معتقد است که "اگرچه نمودارهای فنی، تصویر واضحی از شرایط آینده نزدیک نمی‌دهند اما بازار طلا در حاضر در شرایطی قرار دارد که قیمت‌ها در آینده نزدیک از پایین‌ترین سطح نیز تا حدودی کم‌تر خواهند شد."