:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
می‌توانیم درروزهای آتی به توافقی برسیم که جهان را امن‌تر بسازد

اظهارات قابل تأمل جان کری در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+5

وزیرخارجه آمریکادرآستانه برگزاری دورجدید مذاکرات ایران وگروه1+5،در اظهاراتی ستایش‌آمیزاز ملت وتاریخ ایران گفت:می‌توانیم درروزهای آتی به توافق برسیم کری با ابراز امیدواری درباره آغازاین اقدامات ازسوی ایران درمذاکرات آلماتی،افزود:آمریکا تیمی آماده مذاکره داردو می‌توانیم در روزهای آتی به توافقی برسیم که جهان را امن‌تر بسازد
کد خبر: ۱۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به‌نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در واشنگتن مدعی شد: ایران می‌تواند از انزوا خارج شده مجدداً به جامعه بین المللی بپیوندد.


وی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماآتی، اظهار داشت: ایران می‌داند که در تعطیلات آخر هفته فرصتی برابر خود دارد.

جان کری افزود: البته ملت ایران یک ملت بزرگ با تاریخی چندین هزار ساله است که از تاریخ آمریکا بسیار طولانی‌تر است.

وی ادامه داد: ایران می‌داند اگر راه‌حل ساده را انتخاب کند، می‌تواند مجدداً به جامعه بین المللی بپیوندد و از انزوا خارج شود.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ایران می‌تواند همانند کشورهای دیگر این موضوع را که از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده می‌کند، ثابت کند و این موضوعی پیچیده نیست و سهل الوصول است.

کری با ابراز امیدواری درباره آغاز این اقدامات از سوی ایران در مذاکرات آلماآتی، افزود: آمریکا تیمی آماده مذاکره دارد و می‌توانیم در روزهای آتی به توافقی برسیم که جهان را امن‌تر بسازد.