:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
يك عضو شوراي شهر اصفهان گفت:

اشتغال 20 هزار فعال اصفهاني صنایع دستی در منازل

يك عضو شوراي شهر اصفهان گفت: حدود 20 هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در منازل خود اشتغال دارند و اصفهان با بیش از 199 رشته صنایع دستی مي‌تواند اشتغال‌آفرینی بیشتری در صنایع دستی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
اقتصادگردان_ منطقه اصفهان، اصغر برشان در شوراي شهر اصفهان اظهار كرد: شهر اصفهان شهری تاریخی و صنعتی است که نزدیک به 60 درصد آن کارگران و بازنشستگاه هستند و باید بتوانند با وضع مالی متوسط از امکانات شهری برخوردار باشند.

وي ادامه داد: بازنشستگان و پیشکسوتان استان اصفهان جمعیتی بالغ بر 380 هزار نفر دارند، سؤال این است که ما برای رفع نیازهای آن چه کرده‌ایم؟ چه بسترهایی را با مشارکت سازمان‌ها و چه پیشنهادات عملیاتی برای آن‌ها ارائه داده‌ایم؟ احداث و ایجاد چنین امکاناتی با مشارکت تأمین اجتماعی، واحدهای عظیم صنعتی و همکاری شورای شهر امری شدنی است؛ اگر اراده شورا و شهرداری قوی باشد می‌توان تسهیلاتی در اختیار آنها قرار داد.

اين عضو شوراي شهر اصفهان افزود: اگر اراده ملی شورا و شهرداری و سازمان میراث و نوسازی در احیای بافت‌های فرسوده باشد، می‌توان اين مکان‌ها را به مکان‌های مطلوبی برای جذب توریست تبدیل کرد؛ همان‌طور که در بافت تاریخی جلفا این اتفاق افتاده است.

اين عضو شوراي شهر اصفهان ادامه داد: امروز که معضل اشتغال از اهم مشکلات ملی است و نرخ بیکاری استان اصفهان دو درصد بیشتر از میانگین کشوری است اصفهان با بیش از 199 رشته صنایع دستی مي‌تواند اشتغال‌آفرینی بیشتری در صنایع دستی داشته باشد. حدود 20 هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در منازل خود اشتغال دارند.

برشان گفت: اصفهان با عنایت به تمامی فرصت‌ها و تهدیدها جهت رونق صنعت گردشگری نمی‌تواند اداره شود و نیازهای شهروندان را عملی کرد. کمترین میزان اعتبارات ملي به استان اصفهان اختصاص می‌یابد و دولت باید موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را رفع كند تا بتوان رونق اقتصادی را به شهر بازگردانیم.

منبع: ايسنا