:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

حوزه گردشگری و صنایع دستی قابلیت ایجاد سالانه 140 هزار شغل را دارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر خواسته های حداقلی این سازمان محقق شود می توان سالانه 140 هزار شغل در بخش های گردشگری و صنایع دستی در کشور ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
اقتصادگردان_ علی اصغر مونسان پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی باغ فین کاشان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به برنامه منسجمی که سازمان میراث فرهنگی دارد، ایجاد سالانه 70 هزار شغل در حوزه گردشگری و 70 هزار شغل در بخش صنایع دستی کشور قابل تامین است و می توان سالهای بعد آن را افزایش داد.
وی افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی و بهره برداری از ظرفیتهای این بخش را از رویکردها و سیاست های دولت دوازدهم اعلام کرد. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این نکته که سهم گردشگری بر اساس مزیت های کشور محقق نشده، ابراز امیدواری کرد که با توجه به تاکید رئیس جمهوری، در دولت دوازدهم یک دوره تحول در بخش گردشگری کشور ایجاد شود.
معاون رئیس جمهوری یادآوری کرد: سالانه حدود 5 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می شود که رقم بسیار کمی است و سهم آن در تولید ناخالص داخلی 2.9 (دو نه دهم) درصد است.
مونسان افزود: بر اساس برنامه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است باید آمار ورود گردشگران خارجی برای سال 2025 به 20 میلیون نفر برسد.
وی، با اشاره به جاذبه های و قابلیت های فراوان گردشگری در جمهوری اسلامی ایران افزود: گردشگری ما مربوط به همه جهان است که مسلمانان یکی از مشتریان جدی آن محسوب می شوند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر امروز خود به کاشان از مجموعه باغ تاریخی فین و خانه تاریخی بروجردی ها دیدن کرد.

منبع : ایرنا