معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رابطه فروشنده و تولیدکنند فرش کشور متصل نیست و لازمه شکل گیری فرایند تولید، مدیریت زنجیره ای است تا مدیریت به درستی شکل گیرد.
اقتصادگردان_ به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، نشست ویژه بازرگانان خارجی فرش دستباف در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران برگزار شد. در این نشست بیش از 50 نفر از بازرگانان فرش ایران در خارج کشور به بیان نظرات و دیدگاه های خود برای بهبود و توسعه تجارت فرش ایران پرداختند.
براساس این گزارش مباحثی همچون لزوم توجه به سلیقه و نیاز مشتریان، در نظر گرفتن تنوع قیمتی فرش برای سطوح مختلف مشتریان، لزوم عدم تمرکز و تاکید بر ریزبافی، توجه به اندازه های متناسب با معماری و فرهنگ زندگی زندگی مشتریان در بازار های هدف، پرهیز از تکرار و درجازدن در طرح و نقش و رنگ بندی، لزوم دعوت از طراحان و دکوراتورهای خارجی برای حضور در ایران، و بازدید از نمایشگاه های ایرانی، تاکید بر لزوم پاسخ دهی مناسب و به موقع به سفارش های خارجی، انجام فعالیت های فرهنگی در بازارهای هدف در کنار فعالیت تجاری و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
در این هم اندیشی رییس مرکز ملی فرش ایران، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات و مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی، معدنی سازمان توسعه تجارت حضور داشتند.
مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رابطه فروشنده و تولیدکنند متصل نیست و لازمه شکل گیری فرایند تولید مدیریت زنجیره ای است تا مدیریت به درستی شکل گیرد.
وی افزود: در واقع یکی از ملزومات مدیریت صحیح و کاربردی و توسعه صادرات شناخت سلیقه بازار است که باید در این راستا هدفمند حرکت کرد.
وی افزود: بازار فرش دستباف دنیا در دست ایران است اما باید موانع را تا حدودی کاهش داد و با برند سازی و ارزش گذاری بازار را حفظ و توسعه داد.
در ادامه مسعود کمالی اردکانی، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی، معدنی سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: برای حفظ و ارتقای اصالت فرش ایرانی، فعالان حوزه ی فرش باید در جهت نوآوری در طرح و رنگ نقشه گام بردارند.
بنابراین گزارش، ایران در 20 کشور نماینده ی تجاری دارد و سازمان توسعه تجارت پذیرای طرح های جدید و مدرن از تجار خارجی خواهد بود.