سید محمد سیدی مدیرعامل شرکت شهر آفتاب با تاکید بر تلاش برای تحقق افزایش 2.5 برابری تراکنش نمایشگاهی شهر آفتاب نسبت به سال 95، از برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه بینالمللی لوازم التحریر اداری و تجهیزات مهندسی در مجموعه شهر آفتاب خبر داد.
اقتصادگردان- سیدمحمد سیدی در نشست خبری نمایشگاه لوازم التحریر اظهار داشت: چهارمین دوره نمایشگاه بینالمللی لوازم التحریر اداری و تجهیزات مهندسی 20 تا 23 تیرماه از ساعت 10 صبح تا 17 در محل نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب میزبان علاقهمندان و متخصصان خواهد بود.
به گزارش
اقتصادگردان مدیرعامل شرکت شهر آفتاب در نشست خبری نمایشگاه لوازم التحریر كه با حضور داود خلیلی مدیر عامل شرکت نماد گستر آدونیس، برگزارکننده نمایشگاه همراه بود گفت: شهر آفتاب ظرف یک سال گذشته تلاش کرده است دوران گذار ابتدای راه را به شکل مناسب سپری کند و به جایگاه اصلی در صنعت نمایشگاهی کشور برسد. بی تردید در این مسیر توجه به استراتژیهای نمایشگاهی در دستور کار ما قرار داشته است. معتقدیم اگر به موضوع استراتژیهای نمایشگاهی توجه نشود، مسیر طی شده همراه با مشکلات فراوانی خواهد بود.
مدیرعامل شهر شرکت شهر آفتاب ادامه داد: همیشه در مقابل تغییرات مقاومتهایی وجود دارد اما با وجود همه مشکلات توانستیم در سال جاری استراتژیهای خود را برای برگزاری نمایشگاههای مختلف پیادهسازی کنیم. امیدواریم در سال جاری نسبت به سال گذشته که نخستین سال فعالیت ما بود بتوانیم تا 2.5 برابر تراکنشهای نمایشگاهی شهر آفتاب را افزایش دهیم. بیتردید در این مسیر یکی از موضوعاتی که به صورت جدی مورد توجه ما قرار دارد، پیادهسازی سرفصلهای جدید نمایشگاهی است، چراکه با تعداد نمایشگاههایی که در دنیا برگزار میشود فاصله داریم در حالی که ظرفیت برگزاری بسیاری از آنها در این مجموعه وجود دارد.
سیدی به برگزاری نمایشگاه شهر کتاب برای دومین دوره در مجموعه شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: با ارزیابیهای انجام شده در مجموع شاخصها نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را شاهد بودیم و شاخص رضایتمندی شهروندان از برگزاری نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب، شاهد برگزاری نمایشگاه AMb بودیم که به موضوع برندسازی در صنعت نمایشگاهی ارتباط نزدیک داشت، لذا این فضا ایجاد شد که ما در آینده با کشور آلمان در سایر نقاط دنیا نمایشگاههایی به صورت مشترک برگزار کنیم.
مدیرعامل شهر شرکت شهر آفتاب به سیزدهمین دوره نمایشگاه لوله، اتصالات و تاسیسات ساختمانی اشاره کرد و افزود: پس از این نمایشگاه نیز چهارمین دوره نمایشگاه لوازم التحریر اداری و تجهیزات مهندسی برگزار خواهد شد که اهداف آن فراتر از یک نمایشگاه معمول خواهد بود و قطعا در آینده شاهد پیادهسازی استراتژیهای نمایشگاهی در نمایشگاه لوازمالتحریر خواهیم بود.
سیدی افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 5000 متر مربع با حضور 40 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی از کشورهایی همچون هند، چین و روسیه برگزار خواهد شد. در این دوره 15 برند جهانی به صورت نمایندگی غرفه خواهند داشت که بسیاری از آنها برای اولین بار در نمایشگاههای ایران حضور پیدا میکنند.
وی برگزاری کارگاههای آموزشی فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت لوازمالتحریر را از نوآوریهای چهارمین دوره این نمایشگاه خواند و افزود: با توجه به اینکه لوازمالتحریر جذابیتهای بسیاری در کشورمان دارد اما متاسفانه مغفول مانده و امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه که کاملا به صورت تخصصی و تجاری برگزار میشود و در آن فروش لوازمالتحریر نخواهیم داشت و تنها به عقد قرارداد و مشتریهای کلان پرداخته خواهد شد، بتوانیم گام موثری در توجه به این صنعت برداشته باشیم.
مدیرعامل شهر شرکت شهر آفتاب درخصوص تکمیل فازهای دوم و سوم مجموعه شهر آفتاب نیز گفت: تمامی برنامهها و شکل اجرای آنها آماده است اما منتظر بحث مالکیت نمایشگاه و استقرار شورای جدید هستیم تا بتوانیم فاز دوم نمایشگاه را با تامین مالی در اولین فرصت آغاز کنیم. البته بانک شهر هم انگیزههایی را برای سرمایهگذاری با توجه به مالکیت این مجموعه دارد.
سیدی درخصوص تکمیل تقویم نمایشگاهی شهر آفتاب در سال جاری گفت: این تقویم با رویکرد افزایش 2.5 برابری تراکنشهای نمایشگاهی تهیه شده و قطعا با تغییرات اندکی اجرایی خواهد شد. در حال حاضر طرح متقاضیان نمایشگاه شهر آفتاب بالاست و در حال بررسی متقاضیان هستیم اما برای برگزاری نمایشگاه جدید محدودیت زیادی داریم که با اولویت به برگزاری آنها خواهیم پرداخت.
نمادسازی فرهنگی در نمایشگاه لوازم التحریر
در ادامه این نشست داود خلیلی مدیر عامل شرکت نماد گستر آدونیس، برگزارکننده نمایشگاه با اشاره به فرصت های بالقوه سرمایه گذاری در صنعت لوازم التحریر کشور اظهار کرد: 85 تا 90 درصد لوازم التحریر مصرفی کشور از خارج تامین می شود و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران در این صنعت به وجود می آورد. از این رو در برگزاری این نمایشگاه تلاش داریم تا این موقعیت جذاب را به سرمایه گذاران نشان دهیم.
وی لوازم التحریر را از ارکان اصلی و زمینه ساز تمام فعالیت های تجاری و فرهنگی کشور دانست و خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای نفوذ استکبار در کشورها، نمادسازی و به تبع آن رخنه در فکر کودکان و نوجوانان است و از این رو در این نمایشگاه سعی بر این داریم که نمادهای مناسب با فرهنگ کشور را جایگزین نمادهای غربی و استکباری کنیم و با ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان ایرانی به این هدف دست یابیم.
خلیلی فضای برگزاری نمایشگاه لوازم التحریر، اداری و مهندسی تهران را 5000 متر مربع عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه 40 شرکت معتبر داخلی به علاوه 20 شرکت بین المللی از کشورهای هند، چین و روسیه حضور دارند و به ارائه توانمندی های خود در این حوزه می پردازند.