خبراقتصادی:امروز قرار است شورای رقابت دستورالعمل نهایی قیمتگذاری جدید خودروهای ساخت داخل را اعلام کند اما دیروز خودروسازان علم مخالفت برافراشتند و اعلام کردند که دستور شورای رقابت را اجرا نمیکنند.
این واکنش در حالی اعلام شده که پیش از این محمود احمدینژاد شورای رقابت را نهاد تصمیمگیر اعلام کرده بود. هفته گذشته هم پیش از برگزاری نشست شورای رقابت، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیسجمهور با حضور در یکی از شرکتهای خودروساز خواستار کاهش قیمت خودرو شده بود و تنها چند ساعت بعد اعلام شد که قیمت خودرو بین 500هزار تا چهار میلیون تومان کاهش مییابد اما همان شب جمشید پژویان رئیس شورای رقابت تصمیم اعلام شده را رد کرد و گفت: نه سازمان حمایت و نه هیچ نهاد دیگر جز شورای رقابت حق تصمیمگیری ندارند. امروز روز دوئل شورای رقابت با خودروسازان است که حمایت معاون اول رئیسجمهور را با خود دارند؛ درحالیکه شورای رقابت به حمایتهای لفظی محمود احمدینژاد رئیسجمهور دل خوش کرده است. دیروز دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با اعلام شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو با ابلاغ دستورالعمل قیمتگذاری این شورا، اظهار کرد: قیمت خودرو مطمئنا بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.
به گزارش ایسنا، احمد نعمتبخش اظهار کرد: بهدنبال اظهارات متعدد مسئولان شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو، مصرفکنندگان در انتظار کاهش قیمتها بوده و فعلا از خرید منصرف شدهاند. وی با بیان اینکه این وضعیت منجر به قطع جریان نقدینگی بهخودروسازان شده است، خاطرنشان کرد: همینجا بهعنوان نماینده حدود 800هزار پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه اعلام میکنم درصورتیکه دستورالعمل شورای رقابت مبنی بر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشد به هیچ وجه به آن عمل نخواهیم کرد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: نباید تصور شود که شورای رقابت میتواند با دستورالعمل خود سرنوشت 800هزار نفر شاغل صنعت خودرو و قطعه و موجودیت این صنعت را به بازی بگیرد. نعمتبخش درباره اینکه رئیس شورای رقابت اعلام کرده درصورتیکه خودروسازان به دستورالعمل قیمتگذاری این شورا تمکین نکنند با آنها برخورد خواهد شد، تصریح کرد: هر کاری میخواهند بکنند اما مطمئنا قیمتها را کاهش نخواهیم داد.
خودرو با ید ارزان شود درود بر شورای رقابت
کسانی به هر نحوی در جامعه اخلال وتورم
میکنند و به این ملت شریف آسیب میزنند محارب و مفسد فی العرض هستند و باید آنان را محاکمه کر دو سزای عملشان را ببینند
السلام علیکم و رحمت الله وبرکاته
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد خدا به دادتان برسد خودرو سازها.......................
افزایش خلوارونان کاهش مثقالو نان
افزایش با خلوار کاهش با مثقال
آقایان خودرو ساز .....
قمت خودر مثلا 405 ( 23 میلیون) را با دلار 3600 هم که حساب کنید میشه 6300 دلاررررر ( این یعنی قیمت یه خودرو با کیفیت خارجی نه 405 قاتل)
بخدا اگه همه باهم متحد باشیم قیمتا از روز اولشم کمتر میشه.
کاش افغانی بودیم که بهمون تخفیف میدادن
خرداد 91 با پیش پرداخت 10 میلیون برای رانا ثبت نام کردم که موعد تحویل به 28 اسفند افتاد .طبق مصوبه اخیر دولت قرار براین بود قیمت های ثبت نام قبلی ها براساس نرخ اولیه محاسبه شود ولی طبق دعوت نامه ای که نمایندگی داده مبلغ 19/200 میلیون دیگر ازمن میخواهند که بامحاسبه سود وپیش پرداخت کل ماشین حدود 31 میلیون برای من تمام می شود .
می خواهم بدانم ایران خودرو چرا این همه درحق مشتریان اجحاف میکند وهیچ کس جوابگو نیست؟ .
این درحالی است که همون ماشین دربازار آزاد 30 میلیون موجود است .و9 ماه هم که ایران خودرو از پیش پرداخت مشتریان استفاده کرده است!!!!!
باید دید چرا خودرو سازها این همه مقاومت میکن آخه این مملکت قانون داره مجلس داره دولت داره شورای رقابت هم قیمتهاروبلده هم تورم میدونه چند درصده .اگه دارن ضرر میدن که 70ملییون مصرف کننده ایرانی نباید تاوان زیاده خواهی های خودرو ساز(با 800هزارنفرزیرمجموعه) روبدن تعرفه واردات رو آزاد کنن تا خودرو ساز دیگه ضررنده.ودر آخر نظر من اینه که الان نزدیک انتخاباته و اینگونه مسایل همش جنبه سیاسی داره .
ضعف مدیریت مورد انتقاد شما که درست هم هست یک چیز است
تغییر فضای کسب وکار و 16 برابر شدن نیاز خودروسازان به نقدینگی و رشد سه برابر هزینه های تولید چیز دیگری است
نباید کاری کنیم که بعدها پشیمان شویم حتی اگر چیزی از خودروسازان به ما نرسیده باشد
به نظر شما این که یک میلیون ثبت سفارش برای واردات خودروی خارجی صورت گرفته در این شرایط، جای تامل و سوال و تحلیل و بررسی ندارد.
واقعا کدام یکی مهمتر است؟ شما فکر می کنید اگر خودروهای خارجی وارد کشور شوند با قیمتی کمتر به فروش می روند و خدماتی بهتر از خودروساز ایرانی دارند؟
موضوع را باید دو طرفه مورد توجه قرار دهیم هم مدیریت بهتر شود و امکان واردات خودروهای باکیفیت فراهم شود وهم خودروسازی ایران همچنان به حیات خود ادامه دهد زیرا این صنعت پیشتاز صنایع دیگر است و نابودی آن، لطمات جبران ناپذیری به روحیه و توسعه صنعتی کشور می زند و سال ها تلاش و صبر ملت را به هدر خواهد داد....
عاقلانه و هوشمندانه از این دوران عبور کنیم...
درکاهش قابل توجه قیمتها استواربوده این ملت درمقابل همه سختی هاودشمنان این مرزوبوم ایستادگی کرده اند حال درمقابل اقای ن و مافیای خودروهم ایستادگی می کنیم باتشکر
اگر به این محصولات از رده خارج و بنجل مونتاژ داخل خودرو میگو یید پس به محصولات پیشرفته و ایمن خارجی چی باید گفت؟(احتمالا هواپیما)
با این افزایش بیش از 250 درصدی قیمت دلار چرا تعرفه را صفر نمیکنند تا قشر اندکی هم که از این خودرو ها استفاده میکنند پول چند خودرو را برای یک خودرو ندهند؟
در جواب معدود افرادی که دم از حمایت از مونتاژکاران(میگویند خودروسازان) میزنند بای بگویم شما خودروی داخلی استفاده کنید لازم نیست برای دیگران تصمیم بگیرید مردم خود بهتر از هر کس میدانند چه خودرویی استفاده کنند
به امید ایرانی سربلند و سرافراز