:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
وقف‌چی عنوان کرد:

عزم جدی مجلس برای حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی از مسیر قانونگذاری/ تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار

رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس با اشاره به موافقت ۸۸درصدی نمایندگان با کلیات طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی از عزم جدی مجلس برای تسهیل امور این قشر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷





اقتصادگردان_ علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی در صحن علنی مجلس، درباره موافقت 88درصدی نمایندگان با کلیات این طرح گفت: نمایندگان با حسن نیت نسبت به موضوع حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی به کلیات طرح مذکور رای موافق دادند تا مسایل و دغدغه‌های این قشر از مسیر قانونگذاری حمایتی رفع شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بحث مربوط به فرش و صنایع دستی و فعالان این دو عرصه در کنار یکدیگر دیده و لحاظ شود و تمام امکانات، مزایا، نمایشگاه‌ها و هر آن چیزی که می‌تواند در ارتقاء محصولات تولیدی، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی اثرگذار باشد، تقویت شود.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس  تصریح کرد: به دلیل اینکه در صنایع دستی مواد اولیه داخلی است و نیاز به وابستگی و واردات وجود ندارد و همچنین ارزش افزوده بالایی دارد، با ارزان‌ترین قیمت یا به نوعی کمترین هزینه می‌توان اشتغال ایجاد کرد و قطعاً می‌تواند اثر بسیار مهمی در اشتغال پایدار، اقتصاد مقاومتی و ورود ارز به کشور از قِبَل این طرح داشته باشد./