:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
مدیر عامل شرکت امداد خودرو ایران: داشتن مجوز ضامن سلامت شرکت ها امدادی نیست

گول شرکت های امدادی خصوصی را نخورید

خبراقتصادی:طرح ویژه امداد نوروزی ایران خودرو از 23 اسفندماه سال جاری در بیش از 300شهر و 41 هزار کیلومتر از جاده های اصلی کشور تا 17 فروردین ماه 92 به اجرا درمی آید.مديرعامل خدمات پس از فروش ايران خودروايساكو در زمينه كيفيت، قيمت و فرايند ارايه خدمات و قطعات و برنامه هاي ايساكو پاسخ گفت
کد خبر: ۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶


امدادنوروزی ایران خودرو شبانه روزی کنار شماست 

به گزارش ایکوپرس ،سیدعلی جعفری مدیر عامل شرکت امداد خودرو ایران در نشست تخصصی خدمات پس از فروش ایران خودرو و امداد نوروزی درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت :امداد خودرو ایران با گسترده ترین ناوگان امداد خودروئی کشور و با رشد بیش از 41 درصدی نسبت به سال گذشته در ناوگانهای امدادی ، 24 روزبه صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی از طریق شماره سراسری 096440 در خدمت تمامی خانواده های ایرانی در شهرها و جاده های کشور است.


وی افزود: بیش از 390 نفر به صورت 24 ساعته به عنوان همکاران مرکز تماس جهت پاسخگوئی به تماس های مشتریان در این ایام فعالیت دارند. ناوگان امدادی نیز از تعداد 1172  به 1750 واحد امدادی در سطح کشور افزایش و تعداد روزهای خدمت رسانی ویژه نوروز نیز به 24 روز ارتقا یافته است تا خدمات رسانی در مناطق تحت پوشش به نحو مطلوب صورت گیرد.


جعفری ادامه داد: در این طرح 30 مرکز ثابت و کانکس های جاده ای شرکت امداد خودرو ایران در امداد رسانی و تعمیرات جاده ای  به صورت شبانه روزی فعالیت دارندو درحوزه پشتیبانی طرح نیز امدادگران حاضر درشیفت با امکانات کامل قطعات، ابزارآلات، البسه های ایمن و همچنین کارت شناسایی برای جلوگیری از فعالیت امدادهای متفرقه آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند.


مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران در ادامه با اشاره به حساسیت ها و دغدغه های گروه صنعتی ایران خودرو برای امداد رسانی و خدمات متنوع امدادی در ایام سفر های نوروزی به هموطنان خاطر نشان ساخت : افزایش ناظرین و بازرسین این طرح جهت رفاه حال هموطنان به عنوان نقطه عطفی نسبت به نظارت و پیگیری روند امدادرسانی خواهد بود.


جعفری تصریح کرد: این ناظرین و بازرسین برعملکرد پرسنل مرکزتماس و امدادگران شرکت امداد خودرو ایران در قالب های گوناگون از جمله خودروهای امدادی، حمل، جرثقیل، سرویس در محل مشتری، موتور سوار، ایستگاه ها و کانکس های جاده ای نظارت ویژه ای خواهند داشت.


وی تاکید کرد: با توجه به وجود افراد سودجو در لباس امدادی و امدادهای متفرقه که قصد سوءاستفاده از نام و اعتبار این شرکت را دارند به کلیه هموطنان گرامی توصیه می شود در هنگام بروز هر گونه نقص فنی و یا درخواست امداد فقط با تلفن سراسری 096440 تماس حاصل نمایند.


محدودیتی برای تامین قطعات در نمایندگی ها وجود ندارد
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري فارس در مورد قيمت قطعات گفت: امسال قيمت قطعات از 20 درصد بيشتر افزايش نيافته و قطعاتي كه گران تر خريده شده گران تر هم فروخته شده است.

وي قيمت قطعات يدكي ايساكو را در سراسر كشور يكسان عنوان كرد و اظهار داشت: تمام هزينه حمل قطعات بر عهده شركت است.

نمكين با اشاره به آناليز قيمت براي تمام قطعاتي كه خريداري مي شود گفت: اين روال سال آينده هم ادامه دارد و قطعاتي كه موجودي آن به سال آينده منتقل شود، گران نخواهد شد و تمام قطعات با سود معقول سازمان حمايت فروخته مي شود.

مدير عامل ايساكو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري سيبنا، اظهار داشت: همه نمايندگي ها بسته به ميزان پذيرش و براي تامين درخواست هاي خدماتي، موجودي قطعات دارند و ايساكو در تامين قطعه براي نمايندگي ها هيچ محدوديتي ندارد و اين شاخص بهبود نيز يافته است.

وي قيمت قطعات را عاملي عنوان كرد كه به تاسي از وضعيت تورم تغيير مي كند.

نمكين در پاسخ به پرسش خبرنگار ايستانيوز در موردعدم نظر کارشناس فنی  گفت: هر ايرادي در خودروهاي تحويلي توسط كارشناس فني شناسايي و در صورت لزوم، قطعه تعويض مي شود.

وي از خبرنگاران خواست در صورتي كه مورد خاصي را در اين زمينه سراغ دارند، اعلام كنند.

 مدير عامل ايساكو، دريافت پول از سوي نمايندگي ها در برابر تعويض قطعه گارانتي را خلاف قوانين دانست و گفت: نمايندگي هايي كه به هر دليل تخلف و از استانداردهاي ايساكو عدول كنند، لغو امتياز مي شوند.

وي از لغو امتياز 44 نمايندگي در سال 91 خبر داد و از تمام مشتريان خواست موارد تخلف از سوي نمايندگي ها را به دفاتر منطقه اي يا مركز تماس ايران خودرو با شماره 096440 خبر دهند.

مديرعامل ايساكو در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد و بيمه اظهار داشت: خدمات ايده آل نيست، اما بر اساس يافته هاي حاصل از مشتريان، رضايت آنان از خدمات پس از فروش ايران خودرو به اندازه اي است كه در سال گذشته ايساكو، مقام نخست خدمات پس از فروش را در بين خودروسازان حاضر در بازار ايران به دست آورده و اين امر از سوي سازمان هاي نظارتي بيرون از صنعت خودروسازي به تاييد رسيده است.

نمكين از تسهيلات گارانتي و روان سازي خدمات خبر داد كه انجام شده و گفت: براي تمركز زدايي فرايندها به مناطق و مشتريان،  بيش از 400 نفر در دفاتر منطقه اي آموزش ديده اند.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سرانه نمايندگي ها به ازاي خودروها را مطابق با استاندارد جهاني يك نمايندگي به ازاي هر چهار هزار دستگاه خودرو عنوان كرد و اظهار داشت: در تعطيلات نوروز، 512 نمايندگي كشيك و نيمي از آن ها شبانه روزي هستند. قطعات پرمصرف نيز در قالب سبد به همه آن ها داده شده است.

مدير عامل ايساكو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرخودرو در مورد آموزش هاي مربوط به خودروهاي يورو4 اظهار داشت: براي هر خودروي جديد آموزش هاي لازم داده و قطعات و مستندات در اختيار شبكه خدمات نهاده مي شود. اين كار در مورد رانا انجام و ابزار مخصوص و قطعات در شبكه تامين شده است. نمكين در پاسخ به خبرنگار پرشين خودرو گفت: در تامين قطعات تندر90 حتي به شكل تجاري، هيچ مشكلي نيست، بلكه اضافه بر نياز هم هست.

وي تاكيد كرد، خدمات گارانتي و وارانتي كم نشده بلكه اضافه مي شود، اما خدمات كارت طلايي به سطوح سه گانه آن بستگي دارد، به طوري كه با كارت طلايي سه ستاره، تا 60 هزار كيلومتر، خدمات به صورت رايگان داده مي شود.
:سید علی جعفری مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران با انتقاد از صدور مجوز برای 66 شرکت امداد خودروی متفرقه از سوی وزارت کارگفت: برخی از این افراد دارای صلاحیت لازم نیستند و برخی نیز کارمند اخراجی امداد خودرو بوده‌اندطرح ویژه امداد نوروزی ایران خودرو از 23 اسفندماه سال جاری در بیش از 300شهر و 41 هزار کیلومتر از جاده های اصلی کشور تا 17 فروردین ماه 92 به اجرا درمی آید



مدیرعامل ایساکو درجمع خبرنگاران اعلام کرد: 

رضایت 4 . 73 درصدی مشتریان از خدمات پس از فروش ایران خودرو 

ايران خودرو در سال 91 عملكرد تازه اي را در زمينه افزايش رضايت مشتريان در بازارهاي داخلي و خارجي بر جاي نهاد و اقدامات بي سابقه اي را در توسعه و ارتقاي شبكه خدمات پس از فروش در بازارهاي خارجي به اجرا در آورد.
 علي نمكين مدير عامل شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو درنشست خبری -  تخصصی گروه صنعتی ایران خودرو با اصحاب رسانه  ، از بهبود مستمر فرايندهاي مرتبط با تامين نياز مشتريان در سراسر زنجيره تامين تا توزيع خبر داد و گفت: خدمات پس از فروش با نگاه علمي و استفاده از تجارب معتبر جهاني و با هدف افزايش تامين از منابع داخلي قابل رقابت و با فناوري جديد ارايه شده است.


اقدامات زيرساختي


وي طرح ريزي و جاري سازي رويكرد ارايه تسهيلات مالي مديريت تامين كنندگان داخلي از طريق به اشتراك گذاري دانش فني و تشويق و تنبيه را از موارد عملكرد ايساكو در سال رو به پايان برشمرد و گفت: شيوه هاي توزيع قطعات يدكي در جهت ارايه خدمات سريع تر به مشتريان نهايي، توسعه يافته و روش هاي نوين تامين طرح ريزي و جاري شده است.


مدير عامل ايساكو  ازجذب نمايندگي جديد، افزايش پست هاي كاري در نمايندگي هاي موجود و افزايش پايلوت هاي تعميراتي براي خودروهاي جديد خبر داد و  اظهار داشت: آموزش فني به صورت بازآموزي و  شيوه هاي جديد آموزشي براي كاركنان شبكه خدمات اجرا و نمايندگي ها به ابزار و تجهيزات مخصوص و كاليبراسيون مجهز شده است.


نمكين، استانداردسازي نمايندگي ها، همكاري در حذب و نگهداري كاركنان كليدي، افزايش اثربخشي نظارت بر عملكرد شبكه خدمات از راه ارتقاي سيستم هاي نظارتي و توسعه زيرساخت هاي سخت و نرم افزاري را از ديگر موارد عملكرد ايساكو در سال رو به پايان ذكر كرد.


وي افزود: براي نهادينه سازي فرهنگ خدمت رساني علمي، در تمامي فعاليت هاي مرتبط با خدمات پس از فروش، سيستم هاي نوين مديريتي شامل ايزو، مدل هاي تعالي و سرامدي و پنج اس. جاري شده و شبكه خدماتي با استفاده از فناوري هاي جديد چون رديابي قطعات و نظارت از راه دور تحت مديريت جامع و يك پارچه در آمده است.


مدير عامل ايساكو، ارايه خدمات نوين با الگوبرداري از شركت هاي معتبر بر اساس اصل برد- برد را از ديگر موارد مهم در كارنامه ايساكو در سال 91 ذكر كرد و اظهار داشت: با ترويج نام و نشان تجاري گروه صنعتي ايران خودرو از طريق افزايش كيفيت خدمات، تصوير ذهني مشتريان از خدمات پس از فروش نيز ارتقا يافته است.


نمكين  از گسترش سيستم هاي اطلاعاتي در ارتقاي كيفيت، امنيت و سرعت خدمات خبر داد كه كيفيت و كميت شبكه خدمات پس از فروش در بازارهاي هدف را نيز بهبود داده است.


وي جذب نمايندگي هاي جديد و افزايش سطح فعاليت نمايندگي هاي موجود، استانداردسازي نمايندگي هاي خارج از كشور با نماي سيلوراستايل و فضاي تعميرگاهي، نمايشگاهي، فروشگاه و انبار را از جمله كارهاي انجام شده در ارتقاي خدمات در بازارهاي صادراتي در سال 91 عنوان كرد و گفت: فرايندهاي پذيرش تا ترخيص بهبود يافته و فرايندهاي ارزيابي، ارتقا، تشويق و تنبيه تدوين و پياده شده است. 


مدير عامل ايساكو، ارتقاي آموزش فني با بهره گيري از رويكردهاي آموزش مجازي و تربيت مدرس براي حضور دايم در بازارهاي هدف صادراتي  و برپايي همايش هاي تخصصي نمايندگي هاي برون مرزي در حوزه خدمات پس از فروش، فروش و قطعات، برگزاري المپيادهاي فني دوسالانه و برگزاري كنفرانس هاي خدماتي را از ديگر موارد برجسته در كارنامه ايساكو در سال 91 ذكر كرد.


نمكين از تجهيز نمايندگي ها به ابزار مخصوص و دستگاه هاي عيب ياب و پشتيباني تعميراتي آن ها، توسعه سيستم هاي پاسخ گويي به مشكلات فني و ترجمه راهنماي تعميراتي براي خودروهاي جديد خبر داد و گفت: سيستم هاي مكانيزه عملياتي وب سايت هاي پشتيباني و ارتباطي صادراتي بهبود يافته و طرح هاي براي ارتقاي برند گروه صنعتي ايران خودرو در بازارهاي هدف تدوين شده است.




سهم بازار ايساكو در 11 ماه سال 91 را 57درصد ذكر كرد كه در مقايسه با دوره مشابه در سال گذشته كه 51درصد بود ، از رشد خوبي برخوردار بوده است.

نمكين عملكرد اين مجموعه در مورد درخواست خدماتي نمايندگي ها در 11 ماه  91 را  80 درصد ذكر كرد كه نسبت به عملكرد اين شاخص در 11 ماه سال گذشته كه 77درصد بوده است.   

مدير عامل ايساكو رضايت مشتريان،  پذيرش و  كليم قطعات را شاخص هاي مناسب ايساكو  دانست.  

وي افزود در راستاي ارتقاي كيفيت خدمات در 11 ماه امسال بيش از، 500 هزار و 370  نفر ساعت آموزش فني براي كاركنان خدمات پس از فروش شبكه نمايندگي ها اجرا كرده كه حاكي از 98 درصد تحقق هدف گذاري تعيين شده است.

نمكين توزيع ابزار مخصوص، تجهيزات عيب ياب و ابزارمخصوص الكترونكي و تجهيزات تعميرگاهي را از ديگر موارد عملكرد ايساكو در سال 91 برشمرد و افزود: 183 عدد ايكودياگ ،343 ابزار مخصوص الكترونيكي ،122 عدد ابزار مخصوص گروه هاي مختلف خودرويي چون سوزوكي ،كيزاشي، پژو، تندر و گازسوز ، 116 عدد دستگاه عيب ياب گروه خودروهاي پژو و سوزوكي و 183 عدد دستگاه ايكودياگ در 11 ماه سال 91 در شبكه توزيع شده است.

وي از انجام كاليبراسيون در 793 نمايندگي در 11 ماه امسال خبر داد و گفت: در حوزه جذب پرسنل كليدي با عملكرد  97 درصد، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته هشت درصد رشد حاصل شده است.

نمكين عملكرد ايساكو در خصوص جذب كارشناس پذيرش را در سال جاري،  92درصد ذكر كرد كه نسبت به سال گذشته سه درصد بهبود نشان مي دهد و گفت: اين شاخص در مورد جذب كارشناس انبار 79درصد  و حاكي از رشد  18درصدي نسبت به عملكرد سال گذشته است.

مدير عامل ايساكو استقرار نظام هاي مديريتي و طرح هاي نظارتي در راستاي ارتقا كيفيت خدمات و بهبود فرايندنمايندگي ها را از ديگر موارد عملكرد خدمات پس از فروش ايران خودرو دانست و گفت: ايساكو در 11 ماه سال 91  به 92درصد از شكايات خدمات پس از فروش پاسخگو بوده كه در مقايسه با عملكرد همين دوره در سال 90  شش درصد بهبود نشان مي دهد.  

وي امتياز نظرسنجي CSI در سال 90  را 69.9 درصد ذكر كرد كه در سه ماه سوم سال 91 به 73.4 درصد رسيده و پنج درصد رشد نشان مي دهد و گفت: به فضل الهي و با توجه به رويكرد مشتري مداري ،شركت ايساكو موفق به كسب مقام اول خدمات پس از فروش در بين شركت هاي خودرو ساز براي سه سال متوالي شده و براي تكرار اين افتخار كل شبكه خدمات پس از فروش ايران خودرو  عزم خود را جزم نموده اند .