:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

مناظره مرعشی وبادامچیان:خاتمی یکی از بهترین کسانی است که می تواند حرف نظام را در غرب بزند

بادامچیان: خاتمی یکی از بهترین کسانی است که می تواند حرف نظام را در غرب بزند/ مرعشی: نظام جمهوری اسلامی عین نظام مهندسی است احزاب و شخصیت‌ها - مناظره آنلاین دو عضو برجسته حزب کارگزاران سازندگی و موتلفه اسلامی روز یکشنبه در کافه خبر برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۳



به گزارش خبرآنلاین، حسین مرعشی در بخشی از این مناظره درباره اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مهندسی است گفت: عین نظام مهندسی است، فرقی ندارد. سند داریم که امام خمینی (ره) پیش‌نویس قانون اساسی که در آن ولی‌فقیه نبود به آقای بازرگان گفته‌اند و آقای هاشمی هم شاهد است که همین قانون اساسی را به رأی مردم بگذارید. امام(ره) پیش‌نویس قانون اساسی را تأیید کرده است.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی نظامی ساخته مسلمانانی است که از اسلام درک و فهمی متناسب با زمان خودشان داشتند و ممکن است خیلی خوب باشد و ممکن است اشکال نداشته باشد. من قاطع هستم در این‌که شأن نظام بالاتر از نظام‌هایی است که تعریف می‌کنم.
مرعشی با بیان این که هم‌اکنون انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، خطاب به بادامچیان گفت: شما حاضر نیستید بگویید تفکرات دولت در 7 سال گذشته چه به روز مملکت آورده است.
همچنین اسدالله بادامچیان با بیان این که انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی مسئولانی لازم دارد که انقلابی باشند و مسئول لیبرال انقلاب را به باد می‌دهد، گفت: زمانی به آقای خاتمی گفتم شما وارد دعواهای سیاسی نشوید. شما 8 سال رئیس‌جمهور بودید و فردا اگر نظام کاری در دنیای غرب دارد، یکی از بهترین کسانی که می‌تواند از طرف نظام حرف بزند شما هستید.
بادامچیان ادامه داد: خود خاتمی قبول کرد اما دوستان دورش را گرفتند و دوباره به صحنه بازگشت و اینگونه شد که نظام نتواند از خاتمی استفاده کند.
بادامچیان گفت: بنده رفتم با آقای خاتمی این حرف‌ها را زدم و رفاقتمان هم باقی است و دیدگاه افراطی نداریم. مواضع عسگراولادی امروز فرصتی پدید آورده که دوستان از آن استفاده کنند و آقای عسگراولادی امروز خودش را فدا کرده است تا بتواند دوستان را بازگرداند.
مشروح مناظره اسدالله بادامچیان و حسین مرعشی را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.