:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
افزایش باورهابرتوقف اجرای سیاستهای پولی آمریکاسرمایه گذاری روی طلاراکاهش داد

امیدهابه صعودقیمت جهانی طلاکمرنگ شد/پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا

خبراقتصادی: از هر 10 مقاله در خصوص آینده قیمت طلا، 9 مقاله به چشم انداز منفی این فلز در هفته های آتی اشاره می کند.و پیش بینی اخبار مثبت در رابطه با طلا طی هفته ها و ماههای آینده بسیار دشوار می باشد
کد خبر: ۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵

به گزارش سایت طلا به نقل از شارپش پیکسلی، پیش بینی اخبار مثبت در رابطه با طلا طی هفته ها و ماههای آینده بسیار دشوار می باشد اما از هر 10 مقاله در خصوص آینده بهای طلا 9 مقاله به چشم انداز منفی این فلز اشاره می کند گویی همه امیدها به افزایش قیمت جهانی طلا بسته شده است.

بر اساس این گزارش، موسسه مالی جورج ساروس به علت افزایش شاخص های سهام و باورها بر توقف اجرای سیاستهای پولی آمریکا تا قبل از سال 2013میلادی سرمایه گذاری روی طلا را کاهش داده است.

با توجه به چنین دیدگاههای منفی آیا سرمایه گذاران بلند مدت طلا اقدام به فروش ذخایر طلای خود خواهند کرد؟

آنچه بدیهی است این است که قیمت جهانی طلا تا مدتی در همین محدوده ثابت باقی خواهد ماند. با توجه به نمودار فنی طلا هیچ نشانه مثبتی از افزایش قیمت طلا در روزها ی آتی مشاهده نمی شود.

تحلیلگران اقتصادی سطح 1600تا1620 را برای این فلز زرد در روزهای آتی در نظر گرفته اند.

البته تاثیر کاهش ارزش ارزهای جهانی بر طلا را نمی توان نادیده گرفت. ین ژاپن بمنظور ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی پس از نشست گروه 20 چراغ سبز نشان داده است. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بانک مرکزی این کشور را به علت اقدامات سریع تر در خصوص رسیدن به نرخ تورم 2 درصدی تحت فشار قرار داده است. اظهارات وی موجب کاهش ارزش ین شده است.

کشورهای دیگر نظیر آرژانتین و ونزوئلا نیز قصد دارند ارزهای دیگر را به علت جلوگیری از افزایش نرخ تورم کاهش دهند. کشور نروژ نیز قرار است نرخ بهره بانکی را کاهش دهد.

پس از به اوج رسیدن فروش طلا، قیمت این فلز زررد از سطح 1598 به 1618 دلار افزایش یافت. بهای اونس جهانی طلا در روزهای آتی بین سطوح 1600تا 1632 دلار ثابت باقی خواهد ماند