خودروسازان با وجود ارائه تخفیفهای زیاد نتوانستند به رشد فروش خودرو در چین سرعت بخشند.
خبر اقتصادی - فروش خودرو در چین در ماه مه 8/ 3 درصد رشد کرد و به57/ 1 میلیون دستگاه رسید و به این ترتیب بدترین ماه مه به لحاظ رشد فروش رقم خورد.
به گزارش بلومبرگ، این در شرایطی است که مصرفکنندگان چینی تصمیم گرفتند خرید خودرو را به تعویق بیندازند و در بازار سهام رو به رشد این کشور سرمایهگذاری کنند. کویی دانگشو، دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین میگوید: «بازار سهام همه پولها را میبلعد. مردم خودرو نمیخرند و به مشوقهای خرید خودرو اهمیت نمیدهند آنها میخواهند پولشان را در بازار سهام سرمایهگذاری کنند.»
این در شرایطی است که خودروسازان خارجی که بهدلیل افزایش سهم بازار خودروسازان بومی و عرضه شاسیبلندهای ارزان توسط آنها، تحت فشار قرار گرفتهاند برای کاهش شکاف قیمتی و افزایش فروش تخفیفهای فراوانی را ارائه کردهاند. شرک چینی گریتوال موتور رشد 26 درصدی فروش در ماه مه را گزارش داد، در شرایطی که جنرال موتورز اعلام کرد بهرغم ارائه تخفیف برای 40 مدل این شرکت، فروش در چین با کاهش 4 درصدی روبهرو شده است.