:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی:

پرواز چارتری فقط در قالب تور مجاز است

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای چارتر تنها در قالب تورها مجاز است و با دفاتری که بلیت این پروازها را بصورت انفرادی بفروشند، برخورد می شود.
کد خبر: ۵۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
هواپیمایی ماهان ماهان ایر Mahan Air

خبر اقتصادی - محمد خداکرمی اظهار کرد:‌ پروازهای چارتر بخشی از فعالیت شرکت های هواپیمایی است اما این پروازها تنها در قالب تورها قابل انجام است و هیچ شرکتی حق ندارد بلیت های چارتر را بصورت انفرادی بفروشد.
به گزارش تسنیم، وی افزود: بر اساس بند ب مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، اجازه تورهای مسافرتی با مجوز سازمان میراث فرهنگی صادر می شود و مجوز بند پ هم زیارتی است که سازمان حج مجوز آن را صادر می کند.
وی تصریح کرد: سال گذشته تعدادی شرکت خدمات هواپیمایی به علت فروش بلیت های شخصی چارتر لغو مجوز شدند.
خداکرمی درباره فروش بلیت در سایت‌های اینترنتی، گفت: خرید بلیت از سایت ها از مقتضیات امروزه است و برخی تمایل دارند بلیت را از طریق اینترنتی خریداری کنند، اما فعالیت سایت های متفرقه به غیر از سایت اصلی شرکت های هواپیمایی در حال حاضر قانونی نیست.
وی با بیان اینکه در طول ایام کم تقاضای سال این سایت ها مشکل زیادی را ایجاد نمی کنند، اظهار کرد: زمانی که تقاضا به زمان اوج می‌رسد و تقاضا نسبت به عرضه سبقت می گیرد، نقش این سایت‌ها پررنگ تر شده و برخی بلیت‌ها را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشند.
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ایرلاین‌ها موظفند فروش بلیت را یا به‌صورت مستقیم از سایت خود  یا از طریق دفاتر فروش بلیت و آژانس‌هایی که مجوز بند الف را دارند انجام دهند.
خداکرمی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ یک از سایت‌های متفرقه مجوز نداده است و براساس مکاتبه ای که انجام دادیم، این سایت‌های اینترتی باید از سازمان مجوز بگیرند و یا اینکه فیلتر شده و بسته می‌شوند.
وی درباره اطلاعات درج شده روی بلیت ها نیز اظهار کرد: بلیت ها طبق دستور العمل باید اطلاعات لازم را داشته باشد و معمولا به زبان فارسی و گاهی دو زبانه این اطلاعات درج می شود. اما نوع هواپیما در بلیت نوشته نمی شود چون موضوع از اهمیت سایر عوامل برخوردار نیست و اگر مسافری حساس باشد، می تواند از متصدی سوال کنند.
بر اساس اعلام معاون سازمان هواپیمایی کشوری، کسانی که نسبت به خدمات فروش بلیت یا پروازها شکایتی دارند می توانند به سایت سازمان و بخش شکایت ها مراجعه کنند.