معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری در طرح جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی، موضوع اسقاط موتورسیکلتهای آلاینده و نه تعویض آنها را در دستور کار خود قرار داده است.
خبر اقتصادی - مهندس سید جعفر تشکری هاشمی یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری در برنامه ۵ ساله دوم را کاهش آلودگی هوای تهران اعلام و تأکید کرد: بر این اساس و با تدابیر شهردار تهران، توسعه خطوط و ایستگاههای مترو و ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی و حمایت از گسترش حمل و نقل پاک که مصادیق آن را در توسعه حمل و نقل ریلی و فرهنگسازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه برقی شاهد هستیم، به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.
به گزارش ایسنا، معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی که تنها یک نفر را جابهجا میکند، حدود هشت برابر یک دستگاه خودروی دارای استاندارد یورو دو که میتواند پنج نفر را جابهجا نماید، آلودگی تولید میکند، اظهار کرد: علاوه بر این، ذرات معلق آلایندهای که از اگزوز موتورسیکلتها متصاعد میشود، ریزتر از ذراتی هستند که خودروها تولید میکنند و از این رو میتوانند تا اعماق ریه نفوذ کرده و خطرات جانی برای شهروندانی که این ذرات را استنشاق مینمایند، به همراه داشته باشند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری در طرح جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی، موضوع اسقاط موتورسیکلتهای آلاینده و نه تعویض آنها را در دستور کار خود قرار داده، تصریح کرد: البته تا وقتی استفاده از موتورسیکلتهای بنزینی به صورت گسترده از رسانهها تبلیغ شود و هر شهروند، هر زمان که اراده کند، بتواند با پرداخت کمترین هزینه، صاحب این وسیله نقلیه شود، نمیتوانیم انتظار جایگزینی فوری موتورسیکلتهای برقی را داشته باشیم.
براساس گزارش تهران سما، وی در پایان در پاسخ به پرسشی در مورد دلیل انسداد بزرگراه طبقاتی صدر یا تونلهای شهری تهران در برخی از شبها، خاطرنشان کرد: امکانات شهری به ویژه چنین مکانهای حساسی که مجهز به تجهیزات الکترونیکی هستند، باید به صورت مرتب استانداردسازی شده و تعمیرات دورهای بر روی آنها انجام شود و از این رو به منظور حفظ عملکرد هوشمندانه این امکانات، نسبت به تنظیم دستگاههای نرمافزاری و انجام تعمیرات لازم در ساعات شب که رفت و آمد در آنها کمتر است، اقدام مینماییم.