خبر اقتصادی - نوروززاده در حاشیه راهاندازی مجدد خط تولید ولوو در شرکت سایپا دیزل اظهار کرد: خودروهای تجاری تولیدی در کشور با خودروهای خارجی رقابت میکنند و اگر کیفیت نداشته باشند مردم آنها را نمیخرند بنابراین در زمینه کیفیت خودروها مردم باید اظهارنظر کنند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حوزه خودروهای سواری نیز، سواریهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی به عنوان رقبای اصلی خودروهای داخلی، وارد کشور میشوند، خاطر نشان کرد: بنابراین در این شرایط جای گلایه از کیفیت خودروهای داخلی باقی نمیماند و مردم میتوانند انتخاب خود را انجام دهند.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوالی دیگری دربارهی شایعه خرید پرسپولیس و استقلال توسط ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: در حال حاضر بحث ما فوتبال نیست، البته ما تولیدکننده هستیم و از تولید صحبت میکنیم.
وی دربارهی قیمت خودروهای داخلی اظهار کرد: این سوالی است که بیشتر در جامعه مطرح میشود و توقع ایجاد میکند. وقتی تعرفه واردات در مقایسه با تولیدات داخلی رقم بالایی نیست و واردات نیز صورت میگیرد و رقابت کاملا آزاد است خودروهای داخلی نیز باید با قیمتهای جهانی رقابت کنند.
وی ادامه داد: مزیت ما در ساخت داخل خودروهای تولیدی است بنابراین هرچه عمق ساخت داخل را بیشتر کنیم صرفهجویی ارزی بیشتری خواهیم داشت.
نوروززاده در رابطه با سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تولید خودرو گفت: سیاست ما رسیدن به سقف تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال است. متاسفانه در سال 1391 و 1392 تولید خودرو به شدت کاهش یافت و در سال 1393 البته با رشد و مدیریت تولید بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید شد. برنامه امسال تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو است و در نهایت باید به تولید سه میلیون دستگاهی برسیم.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با چگونگی همکاری با خودروسازان چینی گفت: چین هم مثل بقیه کشورهاست که میتواند قطعه و خودرو به ما بدهد البته قیمت آنها در مقایسه با قیمتهای اروپایی پایینتر است. جهتگیری ما این است که شرکای اروپایی داشته باشیم و البته نمیخواهیم بازار بزرگی مثل چین را از دست بدهیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در سخنرانی خود از تاثیرات منفی خرید سهام بر وضعیت کارگران گروه خودروسازی سایپا سخن گفتید، در این رابطه توضیح دهید، اظهار کرد: این موضوع یک بحث درون بنگاهی است و ارتباطی به بیرون ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم راهاندازی مجدد خطوط تولید ولوو در شرکت سایپا دیزل هم گفت: اروپاییها به این باور قطعی رسیدهاند که تنها جایی که میتواند هاب اقتصادی منطقه باشد، ایران است.
نوروززاده اظهار کرد: سال 1390 به تدریج دچار مشکلات نرخ ارز شدیم و به همین دلیل صنعت خودرو با مشکلات زیادی مواجه شده و در سالهای 1391 و 1392 تولید به سرعت کاهش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه در سال 1393 تولید مجددا افزایش یافته و حتما باید اهداف از پیش تعیین شده گروههای خودروسازی باشد، خاطر نشان کرد: در این زمینه جلسات خوبی در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می شود و امیدواریم با سیاستگذاریها و حمایتهای دولت بتوانیم بازار چندصد میلیون نفری منطقه را کسب کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه اروپاییها به این باور قطعی رسیدهاند تنها جایی که میتواند هاب اقتصادی منطقه باشد ایران است و در جلساتی که با ما برگزار می شود این موضوع گفته میشود.
وی با بیان اینکه در خرید و فروش سهام بخش کارگری گروه خودروسازی سایپا دچار مشکلات جدی شده است، تصریح کرد: کارگران سایپا بدانید که ما در خدمت شما هستیم و تلاش میکنیم این بار دین را از دوش کارگران برداریم و کارگران با شادابی به تولید ادامه دهند.