:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
رئیس شورای رقابت اعلام کرد:

قیمت‌های جدید خودرو هفته آینده اعلام می‌شود

رئیس شورای رقابت از تعیین تکلیف قیمت‌های جدید خودرو در هفته آینده خبر داد و گفت: از الآن نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

خبر اقتصادی - رضا شیوا  با اشاره به اینکه اکثر اطلاعات درخواستی شورای رقابت از بخش‌های مربوطه از جمله خودروسازان برای تعیین قیمت خودرو در سال 94 دریافت شده است، اظهار داشت: قرار است در جلسه این هفته شورا دستورالعمل سال گذشته قیمت‌گذاری خودرو بررسی و با تصویب آن روند تعیین قیمت‌های جدید خودرو مطابق این فرمول انجام شود.

به گزارش تسنیم، وی با بیان "هفته آینده قیمت‌های جدید خودرو را اعلام خواهیم کرد" افزود: در حال حاضر نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می‌یابد اما در مجموع کارشناسان این شورا مستندات خودروسازان را بررسی و در نهایت قیمت‌های جدید را به‌استناد فرمول و نرخ تورم‌بخشی اعلام می‌کنند.

عیسی امامی روز گذشته ضمن ابراز اینکه براساس فرمول شورای رقابت قیمت‌های جدید خودرو براساس قیمت‌های پایه‌ و نرخ تورم‌بخشی خودرو در سال 93 تعیین می‌شود، گفته است: هزینه‌های تولید در سال 93 برای تولیدکنندگان بسیار بالا بود، این در حالی است که در سال جاری روند کاهشی نرخ تورم نشان از کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت منابع دارد.

وی با اعلام اینکه امسال دولت با توجه به روند کاهشی نرخ تورم تعدیل نرخ سودهای بانکی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: اما لحاظ کردن قیمت پایه خودرو در سال 93 مسیر را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کند.

این عضو ناظر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو پیشنهاداتی را به مسئولان مربوطه عنوان کرده است به‌نحوی که با کاهش قیمت تمام‌شده پول، تزریق و تأمین منابع واحدهای تولیدی و حمایت دولت از واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه‌ها می‌توان مانع افزایش قیمت‌ها در حوزه صنعت خودرو شد.