:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
با انتقاد از روند برگزاری اجلاس اقتصادی تجاری ایران و ترکیه

حسینی صدر: باید تلاش کنیم سطح روابط تجاری ایران و ترکیه به 30 میلیارد دلار برسد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ضمن انتقاد از نحوه برگزاری اجلاس تیم‌های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه گفت:‌ انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای ثمربخش بودن این اجلاس در آن حضور داشته باشند تا بتوانیم سطح روابط تجاری‌مان را افزایش و تجارت مرزی را رونق دهیم.
کد خبر: ۵۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
hoseyni sadr.jpg

خبر اقتصادی - موید حسینی صدر با اشاره به سفر هیات اقتصادی و تجاری ترکیه برای شرکت در اجلاس استانداران مرزی در شهر خود گفت:‌ حدود سه سال پیش اجلاس استانداران مرزی در یکی از استان‌های ترکیه برگزار شد که 5 استان از ترکیه و 2 استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از ایران در این اجلاس حضور داشتند. بنده نیز به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه پیشنهاد دادم که اجلاس بعدی در خوی برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوشبختانه هم طرف ایرانی و هم طرف ترک پذیرفتند که اجلاس بعدی در خوی برگزار شود اما اکنون با دو سال و نیم تاخیر، این اجلاس برگزار خواهد شد.

نماینده مردم خوی در مجلس افزود: البته عده‌ای تلاش کردند تا این اجلاس در شهرستان خوی برگزار نشود که با حمایت استاندار این کار در حال انجام است اما مشکلات دیگری وجود دارد و قصد دارند آن را به شکل نمادین برگزار کنند.

حسینی صدر خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم روابط تجاریمان به ترکیه را به 30 میلیارد دلار برسانیم و تجارت مرزی را رونق دهیم. بنابراین باید این کنفرانس به صورت کامل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ انتظار می‌رود مسئولان اجرایی اعم از معاونان وزارت راه، وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و به‌ویژه وزارت صنایع و همچنین وزیر ارتباطات به عنوان نماینده‌ تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در امور ایران و ترکیه در این اجلاس حضور داشته باشند زیرا قطعا حضور مسئولان می‌تواند در نتیجه این اجلاس موثر واقع شود. اگر غیر از این باشد بهره‌دهی به نصف یا کمتر کاهش پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اظهار کرد: باید در مورد شهرک صنعتی مشترک، تجارت ترجیحی، توسعه گردشگری، حل مشکلات رانندگان ترانزیت، حل مشکل حمل کالا بین دو کشور و افزایش ساعت کاری گمرکات دو کشور در این اجلاس بحث و تبادل نظر صورت گیرد تا به تفاهم و نتیجه‌گیری برسد. اما بنده معتقدم متاسفانه عده‌ای با بخشی‌نگری در تلاش هستند که در روند برگزاری اخلال ایجاد کنند که نمونه آن برگزار کردن همایش طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری است که اوج کاری مجلس است و نماینده‌های استان نمی‌توانند در این اجلاس حضور داشته باشند.

حسینی صدر همچنین اظهار کرد:‌ بنده که رئیس گروه دوستی پارلمانی هستم هنوز دعوت‌نامه رسمی برای شرکت در این اجلاس را دریافت نکرده‌ام!