گرایش فناوری به سمت گوشیهای هوشمند موتور جستوجوگر گوگل را به یک نقطه عطف رسانده است.
خبر اقتصادی - در حال حاضر در آمریکا و دیگر نقاط جهان تعداد جستوجوها در گوگل از گوشیهای موبایل نسبت به کامپیوترهای شخصی بیشتر است.
به گزارش ایسنا، این نقطه عطف بیانگر این موضوع است که رفتار کاربران آنلاین از سال 2007 به شکل قابل توجهی تغییر کرده است.
شرکت اپل در سال 2007 اولین آیفون خود را روانه بازار کرد که به موج ارائه گوشیهای مشابه منجر شد که گشتزنی کاربران در اینترنت را بسیار آسانتر کرده است.
این تحول باعث شده سازندگان رایانههای شخصی و دیگر شرکتهای فناوری نظیر مایکروسافت که تجارت آنها به فروش رایانههای دسکتاپی و لپتاپ وابسته است به نگرانی بیفتند.
گوگل توانسته بهتر از بیشتر شرکتها خود را با این موضوع سازگار کند که بخشی از آن به دلیل این است که موتور جستوجوگر و دیگر سرویسهای این شرکت با سیستم عامل محبوب اندروید سازگار هستند.
متوسط قیمت تبلیغات گوگل طی 3.5 سال گذشته کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل این است که بازاریابها تاکنون به پرداخت پول برای پیامهای تجاری که در نمایشگرهای کوچک موبایل نمایش داده میشوند، تمایلی نداشته اند.
این شرکت البته میگوید قیمت تبلیغات موبایلی به تدریج رو به افزایش است و بعد از این نیز افزایش خواهد یافت چرا که بازاریابها ارزش ارتباط با کاربران در لحظات مناسب نظیر زمانی که یک به دنبال مکانی برای غذا خوردن یا مقایسه محصولات در یک گوشی موبایل (هنگامیکه که در یک فروشگاه ایستاده) متوجه شدهاند.
جری دیسکلر - نایب رییس گوگل و مسوول سرویس تبلیغات این شرکت - میگوید: آینده موبایل فرا رسیده است.
علاوه بر آمریکا، درخواست جستوجو در گوگل از طریق گوشیهای همراه در 9 کشور دیگر نیز از رایانه های شخصی در حال پیشیگرفتن است. ژاپن تنها مورد بین این 9 کشور است که گوگل از آن نام برده است.
این شرکت توضیح نداد که چه تعداد درخواست جستوجوی موبایلی دریافت میکند.
گوگل ماهانه بیش از 100 میلیارد درخواست جستوجو (با احتساب جستوجوها از رایانههای شخصی) از سراسر جهان دریافت میکند.
در راستای گرایش کاربران به جستوجو در گوگل از تلفنهای همراه، این شرکت ماه گذشته سیستم جستوجوی خود را به نفع وبسایتهایی که در گوشیهای همراه راحتتر باز میشوند تغییر داد.
این تغییر میلیونها وبسایت را ترغیب کرده که برای عملکرد بهتر در گوشیهای هوشمند و اجتناب از جا افتادن از نتایج جستوجوی گوگل، تغییراتی را در خود ایجاد کنند.
گوگل همچنین قالبهایی را برای تبلیغات ارائه کرده که روی گوشیهای همراه بهتر کار میکند.