:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
نگاهی به تبلیغات بانک‌ها در ابتدای سال 94

بانک‌ها چگونه تبلیغ می‌کنند؟

رابطه میان تبلیغات و جلب نظر افکار عمومی و مشتریان، روشن‌تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد. در میان چرخه میلیاردی تبلیغات به ویژه در رسانه‌ها، بیلبوردها و سایت‌های اینترنتی، بانک‌ها بخش قابل توجهی را از آن خود کرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
22-299.jpg

خبر اقتصادی - ایسنا، نگاهی دارد به مهم‌ترین محورهای تبلیغاتی که تعدادی از بانک‌ها در رسانه‌های تصویری و نوشتاری، بیلبوردها یا سایت‌های اینترنتی در نخستین ماه سال 94، به آن پرداخته‌اند.

شمع‌های فروزان بانک شهر

بانک شهر با استفاده از شمع در تبلیغ بهارانه خود و انتخاب شعار «شهر تعطیل نیست»، تلاش کرد توجه مخاطبان را به ارائه بدون وقفه و شبانه‌روزی خدمات بانکی جلب کند. تمرکز این تبلیغ بر پیشخوان‌های «شهرنت» بود. در این پیش‌خوان‌ها، امکان ارائه خدمات بانکی خودپرداخت، خوددریافت، صدور کارت‌های هدیه و ارتباط مستقیم صوتی و تصویری با رئیس شعبه‌های مجازی بانک وجود دارد. طراحان این تبلیغ، شبانه‌روزی بودن این خدمات را با روشن بودن همیشگی شمع‌ها و استفاده از معنای دوگانه‌ای که از واژه «شهر» به ذهن می‌آید نشان دادند.

بانک ملت و گشودن گره‌ها

تمرکز کمپین تبلیغی بانک ملت بر حساب‌های قرض‌الحسنه بود اما بر خلاف تبلیغات معمول این نوع حساب‎ها که بر قرعه‌کشی و اهدای جوایز رنگارنگ تکیه دارند، بانک ملت تلاش کرد بر وجه خیر و معنوی حساب‌های قرض‌الحسنه تاکید کند. بیلبوردهای تبلیغی و چند نوع تیزر تلویزیونی این بانک با شعار «گره‌گشای هم باشیم» با آغاز سال 94 در معرض دید قرار مخاطبان قرار گرفتند.

در تبلیغات موجود در سایت بانک ملت نیز بیش از هر نکته‌ای بر موضوع انجام امور خیریه تاکید شده است؛ برای مثال می‌توان به خرید اوراق وقف اشاره کرد.

نماد اسب؛ یادآور نخستین آرم بانک صادرات

تمرکز تبلیغات اینترنتی بانک صادرات در فروردین 94، بر طرح گنجینه سپهر قرار داشت. در این تبلیغات به ویژه بر راه‌اندازی سیستم جدید سرمایه‌گذاری اقساطی در سپرده‌های بلندمدت، که برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، بیش از هر نکته دیگری تاکید می‌شد.

پاسخگو بود صدای سپهر و دعوت به انجام کارهای خیر دیگر مواردی بود که در تبلیغات اینترنی بانک صادرات مورد توجه قرار داشتند.

بانک صادرات برای تیزرهای تلویزیونی خود بار دیگر به به سراغ نمادی رفته بود که یادآور آرم قدیمی این بانک است. نخستین آرم «بانک صادرات ایران»، اسب بالداری بود که عنوان این بانک در بالای سر آن دیده می‌شد. البته در تبلیغ این بانک، اسب‌ها بال ندارند.

چیدن سفره هفت‌سین، پرداخت عیدی از طریق گنجینه صادرات و وام ازدواج دیگر مواردی بود که در تیزرهای تبلیغی بانک صادرات به آنها پرداخته شد.

بانک تجارت و خدمت همه کاره

به طور کلیبانک تجارت در تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات اینترنتی خود بیش از هر نکته‌ای به معرفی «همراه بانک تجارت» می‌پردازد. تبلیغات بهاری بانک تجارت نیز که با شعری فارسی و تصاویر مینیاتوری آغاز شده بود، با معرفی همین خدمت ادامه یافت. «همراه بانک همه‌کاره» نیز شعار تبلیغاتی کمپین نوروزی این بانک بود.

تبریک مناسبت‌هایی مانند روز مادر نیز بخشی از تبلیغات بانک تجارت در نخستین ماه بهار امسال را تشکیل می‌دادند.

توصیه بانک پارسیان برای افزودن یک ذره e به زندگی

بانک پارسیان مدتی است که تمرکز کمپین تبلیغاتی خود را بر بانکداری الکترونیک گذاشته است. شعار «یک ذره ‌e به زندگی اضافه کن»، محور این کمپین تبلیغاتی است.

در کنار ادامه این کمپین تبلغی، تلفن بانک پارسیان، سرویس فروش اینترنتی کارت هدیه و سرعت بالا در ارائه خدمات الکترونیک از دیگر موضوعات مورد تاکید در تبلیغات بهارانه این بانک بود.

تبلیغات اینترنتی بانک پارسیان، همچنین به معرفی دیجی بانک برای ارائه خدمات بانکی، بیمه‌ای، اطلاع‌رسانی و کارتی و صندوق قرض‌الحسنه این بانک برای کمک به افراد مورد نظر صاحب‌حساب می‌پرداختند.

معرفی حساب جاری لوتوس سیمین برای پرداخت تسهیلات و خدمات بیمه‌ای به صاحبان مشاغل و صنوف از دیگر جنبه‌های تبلیغات اینترنتی بانک پارسیان بود.

حمایت بانک پاسارگاد از تیم ملی کشتی

بانک پاسارگاد تبلیغات94 را با «شادباش نوروز» و «آرزوی سال خوش» آغاز کرد.

پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی آمریکا، بانک پاسارگاد تبلیغی را در روزنامه‌ها درج کرد که این بانک را تنها حامی تیم معرفی می‌کرد و قهرمانی ملی‌پوشان را به مردم تبریک می‌گفت.

تبریک روز مادر و معرفی سامانه کودک بانک پاسارگاد نیز در میان تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی این بانک دیده می‌شدند.

توریست کارت بانک ملی

از جمله مواردی که بانک ملی در تبلیغات اینترنتی خود بر آن تاکید داشت، بانکداری الکترونیک به ویژه «توریست کارت» بود. مسافران خارجی با استفاده از این کارت، در قبال پرداخت ارز، ریال دریافت می‌کنند.

بانک سپه؛ 90 ساله‌ای در برنامه 90

بانک سپه که به 90 سالگی خود رسیده است، از سال گذشته با بازی با عدد 9، اسپانسر برنامه فوتبالی «90» شده و به 9 نفر از شرکت‌کنندگان مسابقه پیامکی آن جایزه می‌دهد. این ترفند تبلیغاتی در سال جاری نیز ادامه دارد.

خدمات بانکداری الکترونیکی و به ویژه ارائه کارت رالی کیش نیز یکی از موضوعات مطرح شده در تبلیغات بانک سپه در نوروز 94 بود. این کارت به کسانی که برای شرکت در جشنواره رالی کیش ثبت‌نام کرده بودند تعلق می‌گرفت.

بانک رفاه کارگران و ارائه خدمات به کارفرمایان

بانک رفاه کارگران معمولا در تبلیغات کم تعداد خود تمرکز را بر بانکداری الکترونیک می‌گذارد. از جمله مواردی نیز که در فروردین ماه به ویژه در سایت این بانک مورد تاکید قرار گرفت، امکان پرداخت حق بیمه کارفرمایان از طریق سامانه USSD و پرتال اطلاع‌رسانی بود.

همچنین معرفی برنامه رفاه‌پرداخت، نیز در سایت این بانک پررنگ شده بود. با استفاده از این برنامه می‌توان علاوه بر انجام اقدامات عادی مربوط به همراه بانک، حق بیمه کارفرمایان تامین اجتماعی را نیز پرداخت کرد.

12 آرزوی بانک دی

تمرکز کمپین تبلیغی بانک دی در بهار امسال بر 12 آروزی خوب برای هم‌وطنان قرار دارد؛ در هر کدام از تیزرهای تبلیغاتی این بانک، یک نفر خطاب به بینندگان آرزوی خوبی را برای آنها طرح می‌کند که از جمله می‌توان به موفقیت، شادی و عشق اشاره کرد.

سایت بانک دی نیز در فروردین ماه امسال، تمرکز خود را بر افتخاراتی که این بانک طی مدت اخیر در ارزیابی‌ها و جشنواره‌های مختلف کسب کرده است، قرار داده بود؛ از جمله فهرست 100 شرکت برتر کشور، تعالی سازمانی و مدیریت سلامت اداری.

سال نوین برای اقتصادنوین

با شروع سال 94، بانک اقتصادنوین در شعارهای تبیلیغاتی بر نو شدن سال و ارائه خدمات نوین تاکید داشت.

همچنین همکاری مشترک میان بانک اقتصادنوین، مخابرات استان و شهرداری تهران با عنوان طرح «آسمان آبی زمین پاک» و شعار «با هم، برای هم»، یکی دیگر از کمپین‌های تبلیغی این بانک بود. این طرح که تا 12 اردیبهشت ادامه دارد، برای تشویق افراد به پرداخت غیرحضوری تمام قبوض یا خرید غیرحضوری شارژ اجرا می‌شود و بر اساس آن به افرادی که از طریق سامانه 2000 این اقدامات را انجام دهند به قید قرعه جایزه تعلق می‌گیرد.

آرزوی بانک انصار برای پیوند قلب‌ها

بانک انصار سال را با تبریک نوروز و آرزوی پیوند و نزدیکی قلب‌ها آغاز کرد. در پایان تیزر تبلیغی این بانک بر «تمام الکترونیک» بودن آن تاکید شد.

مدتی است بانک انصار تمرکز تبلیغی خود را بر موضوع بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات آنی بانک، همراه بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک گذاشته است و این امر در فروردین ماه نیز ادامه یافت.

کمک به مردم مظلوم یمن، حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و مشارکت در بازسازی عتبات عالیات از جمله مواردی بودند که در سایت این بانک مورد توجه قرار داشتند.

بانک مسکن و برداشت بدون کارت

بانک مسکن تمرکز تبلیغات اینترنتی خود را در فروردین 94 بر « سرویس برداشت بدون کارت» قرار داده بود. با استفاده از این سرویس که برای نخستین بار در ایران ارائه می‌شود، می‌توان بدون همراه داشتن کارت از دستگاه‌های خودپرداز این بانک پول برداشت کرد.

سی و پنجمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه بانک مسکن نیز محور تیزرهای تلویزیونی بانک مسکن بود.

مسئولیت اجتماعی بانک سامان

«طرح نوروزی خدمات مسافرتی سامانیان»، یکی از محورهای تبلیغی بانک سامان در فروردین ماه بود. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی‌ای که مجموع دارایی آنها در این بانک بیش ‌از 5.3 میلیارد ریال باشد، می‌توانند از تخفیف در خدمات آژانس‌های مسافرتی و خرید بلیط هواپیما برخوردار شوند.

بانک سامان همچنین در تبلیغات بهارانه خود بر موضوع «مسئولیت اجتماعی» در حوزه کسب‌وکار، فرهنگ، محیط‌زیست و سلامت تاکید داشت.

26 خدمت بانک سینا به ایرانسلی‌ها

یکی از محورهای تبلیغاتبانک سینا به طرح «همبانگ سیناسل» اختصاص داشت. در این طرح، مشترکان ایرانسلی می‌توانند با استفاده از کد #۷۲۷*، از ۲۶ خدمت بانکی بهره‌مند شوند.

فرابانک سینا، یکی دیگر از مواردی بود که به ویژه در تبلیغات اینترنتی این بانک مورد توجه قرار داشت. شعب تمام الکترونیک «فرابانک سینا»، 95 درصد از خدمات قابل ارائه از سوی شعب سنتی بانک‌ها را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

پست بانک؛ همه جا حاضر

پست بانک، سال 94 را نیز با شعار «همیشه و همه جا در دسترس» آغاز کرد. تمرکز تبلیغات اینترنتی این بانک در فروردین ماه بر دریافت قبوض جرایم، بانکداری الکترونیک و تلفن بانک قرار داشت.

کارت بانک سرمایه برای خانواده

بانک سرمایه نیز با چیدن هفت سین و تبریک سال نو به استقبال سال 94 رفت. در ادامه، صدور آنی کارت در تمام شعب، خدمات ارزی و تلفن بانک در محور تبلیغات این بانک قرار داشتند.

کارت خانواده یکی دیگر از خدماتی بود که در سایت بانک مورد توجه قرار داشت؛ سرپرستان خانواری که کارت بانک سرمایه را دارند و مشتری آن هستند، می‌توانند برای تمام اعضا خانواده خود کارت عابربانک دریافت کنند.

گردشگری با بانک «گردشگری»

یکی از محورهای اصلی تبلیغات بانک گردشگری در فروردین ماه معرفی «گردش کارت» بود. این کارت محصول مشترک بانک گردشگری و باشگاه گردشگری ایرانیان است و دارندگان آن می‌توانند از خدمات بانکی و تسهیلات باشگاه برای سفر راحت‌تر و ارزان‌تر برخوردار شوند.

«فرابانک» نیز یکی دیگر از محورهای تبلیغی بانک گردشگری بود. شعب فرابانک از امکان ارائه 24 ساعته خدمات بانکی در طول هفت روز هفته برخوردار هستند.

بانک کارآفرین و امنیت خدمات الکترونیک

بانک کارآفرین فرا رسیدن نوروز و سال جدید را فرصت مناسبی دید برای تبلیغ در مورد کارت هدیه؛ در ادامه نیز در سایت اینترنتی خود به معرفی سیستم توکن این بانک پرداخت.

توکن امنیتی یا دستگاه تولید رمز یکبار مصرف، دستگاه کوچکی است که به کاربران امکان رمزگزاری و احراز هویت را در زمان استفاده از سامانه‌های اینترنتی می‌دهد. به این ترتیب امینت استفاده از خدمات الکترونیک افزایش می‌یابد.

پرداخت مابه‌التفاوت سود قطعی برای نهمین سال و کسب رتبه نخست از نظر شاخص بازدهی فروش در میان بانک‌ها در فهرست 100 شرکت برتر نیز از جمله محورهای تبلیغی بانک کارآفرین بود.