:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

تولید همراه با صعود کیفیت در "ایران خودرو"

طي سه سال اخير با توجه به نيازسنجي هاي انجام شده و تعهد ايران خودرو براي تامين خواسته هاي مشتريان، محصولات جديدي به بازار عرضه شده است....
کد خبر: ۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶

خبراقتصادی: زمانی رضایت مشتریان جلب می شود که قیمت و کیفیت خودرو با قیمت و کیفیت خودروی مشابه در خارج از کشور یکسان باشد.





در هر صورت مسیر ایران خودرو در راه رشد، درست و تلاش ها ارزشمند است؛ اما کیفیت اولویت اصلی ایران خودرو است .

کاهش قیمت تمام شده، ارایه خدمات پس از فروش مناسب، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و ارتقای ایمنی عمده ترین شاخص های ارزیابی صنعت خودروسازی در دنیا است.

آن چه موجب فاصله میان محصولات ایران خودرو با محصولات خارجی می شود، فضای کسب و کار صنعتی است.

از این رو تمام تلاش مجموعه شرکت به طور مداوم روی کیفیت و توسعه محصول متمرکز شده است.

نیم نگاهی بر فعاليت هاي سالهای اخير شركت ايران خودرو نشان مي دهد اين شركت توانسته است در زمينه هاي مختلف از قبیل طراحي محصول جديد، توليد، فروش و خدمات پس از فروش و صادرات موفقيت هاي چشم‌گيري را كسب كندو از اين طريق در جهت تامين سود ذي نفعان خود گام هاي بلندي بردارد که این ارز آوری را برای اقتصاد ملی بهمراه داشته است  .

توليد محصولات كم مصرف و غيرآلاينده ايران خودرو، مجهز به قواي محركه با موتورهاي مدرن و پربازده خانواده EF7,TU, K4M, XU7/L4, Suz در سال 90 افزايش چشم‌گيري داشته است. در دي ماه سال 90 با توليد 319 هزار دستگاه از محصولات كم مصرف، ركورد سال 89 شكسته شد.

 بدين ترتيب هم‌گام با سياست هاي گروه صنعتي ايران خودرو مبني بر توليد محصولات سبز و غيرآلاينده و منطبق با استانداردهاي زيست محيطي، سهم توليد محصولات كم مصرف در بين محصولات سواري در سال 90، نيمي از محصولات توليدي ايران خودرو را به خود اختصاص داد كه نسبت به سهم 36 درصدي سال 89 جهش قابل توجهي داشته است.



*نبض تولید در بخش ايران خودرو

با توجه به زيرساخت هاي موجود در ايران خودرو، خودكفايي در تمامي فرآيندهاي توليد موتورهاي كم مصرف با سرعت بالايي درحال تحقق است.گروه صنعتی ايران خودرو بر اساس يک هدف راهبردی به تمامی فرايند طراحی و توليد انواع موتورهای کم مصرف دست يافته و اين توانمندی را با استفاده از جديدترين فناوری ها تعميق خواهد بخشيد.

ايران خودرو درنظر دارد با افزايش عمق ساخت داخل و افزايش تيراژ توليد موتورهاي استراتژيك EF7 و TU5 و موتور 1.4 و رساندن تعداد توليد به يك ميليون دستگاه در سال 95، كليه محصولات خود را مجهز به اين موتور كند تا از اين طريق دست‌يابي به توليد خودروهاي سبز را تحقق بخشد.

ايران خودرو براي ارتقاي تكنولوژيكي موتورهاي موجود نيز (EF7 و TU5 و موتور 1.4) برنامه هاي بهبودي را طراحي كرده است. ارتقاي آلايندگی موتورها به استاندارد يورو 4 و 5 و کاهش مصرف سوخت خودروها و دست‌يابی به ميانگين مصرف سوخت حدود هفت ليتر در چشم انداز 1393 از جمله اهداف اين طرح است.

طراحی و توسعه خانواده موتور ملی ديزل برای محصولات فعلي و آينده كه قابليت تطابق با استانداردهای آلايندگی يورو 4، 5 و 6 را داشته باشد و همچنين طراحی و توسعه سه کلاس موتور بنزينی و دو کلاس موتور ديزلی جديد برای به کارگيری بر روی پلتفرم های جديد و دست‌يابی به ميانگين مصرف سوخت کم‌تر از پنج ليتر و استاندارد آلايندگی يورو 5 و 6 از ديگر اهداف و برنامه هاي ايران خودرو در حوزه موتور است.

شركت ايران خودرو درنظر دارد در سال هاي آينده با به کارگيری فناوری ميکرو هيبريد بر روی محصولات بتواند دست كم 10 درصد از مصرف سوخت خودروها را كاهش دهد. به کارگيری فناوری مايلد هيبريد بر روی پلتفرم‌ها و موتورهای جديد ايران خودرو نيز كه ديگر برنامه ايران خودرو است منجر به كاهش حداقل 20 درصد مصرف سوخت خودروها خواهد شد. همچنين توسعه دو واريانت گيربکس دستی شش سرعته برای محصولات جديد و توسعه دو واريانت گيربکس اتوماتيک جهت به کارگيری بر روی محصولات پلتفرم های جديد نيز در دستور كار ايران خودرو براي توسعه گيربكس خودروها قرار دارد.

تنوع سبد محصولاتی ايران خودرو

طي سه سال اخير با توجه به نيازسنجي هاي انجام شده و تعهد ايران خودرو براي تامين خواسته هاي مشتريان، محصولات جديدي به بازار عرضه شده است.

سمند SE

اعمال بهبودهاي کيفي و تغييرات ظاهري قسمت عقب و داشبورد، تقويت ايمنی خودرو، استفاده از سيستم مالتي‌پلکس (فاز دو ) و نصب موتور EF7 بنزيني از جمله ويژگي هاي فني اين نوع سمند است.

سورن ELX

سورن جديد با ارايه مجموعه های جديد؛ شامل مجموعه داشبورد، مجموعه رودري‌ها، دستگيرهاي داخلي، مجموعه کنسول، صندلي‌هاي جلو (استراکچر و فوم)، صندلي عقب و ارايه فيچرهای جديد کيسه هوا سمت شاگرد، مجموعه بخاري اتوماتيک و ... براي جلب رضايت مشتريان به بازار عرضه شده است.

پارس سال LX

پژو پارسLX  با داشتن کيسه هوا براي راننده، شيشه بالابرهاي آنتي ترپ وPOWER WINDOWS ،  صندلي‌هاي برقي جلو، رينگ آلومينيومي، PACK LOOK، آيينه تاشو، آنتن اکتيو، طرح چوب جديد و کروز کنترل توانسته است مشتريان زيادي را به سمت خود جذب كند.

پژو 207i

در پژو 207 نوع جديدي از استايل و تجهيزات خودروي محبوب پژو 206  ارايه شده است. اين خودرو نيز مانند 206 داراي محبوبيت بالايي نزد مشتريان است.

رانا

خودرو جديد و مطابق با استانداردهاي روز اروپا كه در حال حاضر كشور هاي زيادي تقاضاي خريد اين خودرو زا دارند.

سوزوکي 2.4 ليتري

كلينيك هاي برگزار شده خودروي سوزوكي و نيازسنجي از مشتريان منجر به توليد مدل جديد از خودروي SUV سوزوکي با حجم موتور 4/2 ليتري در شرکت ايران خودرو خراسان شد. اين محصول قدرت رقابت پذيري بالايي در بازار محصولات شاسي بلند دارد.

* ارتقاي كيفيت ،بزرگترین هدف

به منظور ارتقاي كيفي محصولات توليدي و براساس شاخص هاي اصلي؛ ازجمله آديت تركيبي، C/100 و رضايتمندي مشتريان CSI، پروژه هاي بهبود كيفي تعريف و طي سال هاي 88 تا 90 به اجرا گذاشته شد. تعداد 117پروژه محصولي درسال 88 به اجرا گذاشته شد. 263 پروژه محصولي، زير ساختي و خدمات در سال 89 و تعداد 458 پروژه در سال گذشته به اجرا درآمد. از عناوين اصلي پروژه ها  مي توان از پروژه هاي بهبود محصولي، پروژه هاي ارتقاي فرايند توليد جهت افزايش رضايت مشتريان و طرح ها و برنامه هاي ارتقاي كيفيت زيرساخت ها نام برد.



* ركورد شكني در توليد خودروي كم مصرف

در پايان سال گذشته ( 90 ) تيراژ توليدات ايران خودرو به بالغ بر 772777 دستگاه انواع خودرو رسيد. ايران خودرو در اسفندماه اين سال موفق به شكستن ركورد توليد سال 89 شد. همچنين ركوردشكني محصولات كم مصرف نيز در دي ماه اين سال رخ داد.

* توليد صادرات محور

عزم ايران خودرو براي افزايش صادرات، در سال 90 نيز ادامه يافت. در دهه فجر اين سال 200 هزارمين خودروي ايران خودرو صادر شد.

ورود به بازارهاي جهاني و رقابت با خودروهاي موجود در بازارهاي هدف، از جمله اهداف ايران خودرو در حوزه صادرات است. صادرات محصولات ايران خودرو در پنج سال اخير افزايش چشم‌گيري داشته است. به گونه اي كه 92 درصد از صادرات دهه گذشته مربوط به نيمه دوم دهه 80 است.

ايران خودرو در سال 88  با بازنگري در سياست هاي صادراتي برمبناي اصول مديريت هزينه،‌ موفق شد 33هزار و 482 هزار دستگاه خودرو را به كشورهاي هدف خود صادر كند.

در پي بازديد مقام معظم رهبري در سال 89، بازنگري و احياي مجدد صادرات بر مبناي منويات مقام معظم رهبري، با تمركز بر برند ملي و بازارهاي كشورهاي اسلامي منطقه، صادرات از شبكه ايران خودرو در دستور کار قرار گرفت. از نتايج اين امر مي توان به رشد 20 درصدي صادرات تعدادي 89 نسبت به سال قبل و عبور صادرات از مرز 40  هزار دستگاه خودرو، صدور نزديك به 30 درصد از توليدات خودروي ملي، كسب سهم 84 درصدي خودروي ملي از صادرات 89، رشد 225 درصدي صادرات خودروي ملي در سال 89 نسبت به سال 88 اشاره كرد.

* حضور جدی در بازار های بین المللی

يكي از دغدغه هاي مديران ايران خودرو در سه سال اخير ارتقاي برند ملي و توليد دومين خودرو با برند ملي بوده است. از اين رو توليد آزمايشي و متعاقبا توليد انبوه خودروي رانا طي سال 90 و 91 در دستور كار قرار گرفت. اين خودرو هم‌گام با پيشرفت ها و فناوري هاي نوين صنعت خودروسازي، به روز شده و هم اكنون در اختيار مشتريان خاص خود است.تامين نياز بازار به خودروهاي كار از ديگر برنامه هاي ايران خودرو است.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
این ماشین چی ماشینی است