گروه صنعتي ايران خودرو براي ورود به بازار هاي جهاني رويکرد همه جانبه اي را براي بهره گيري از دانش متخصصان و نوآوري هاي محققان دانشگاهي در دستور کار خود قرار داده است .
به گزارش ایکوپرس ، مهندس مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ایران خودرو درمحصول و کيفيت با بيان اين مطلب گفت : راه ورود به بازار هاي جهاني ، همکاري تنگاتنگ دولت و صنعت ، خودرو ساز و دانشگاه است و اين نياز بيش از هر زمان ديگر ي يک ضرورت اجتناب نا پذير است .
وي اظهارداشت :مدل های مختلفي درهمکاري دانشگاه و صنعت براي دست يابي به تکنولوژي هايي که منجر به رشد اقتصادي مي شود ، وجود دارد و اين روند جديد نيازمنديک تعامل رو به گسترش بين صنايع خودرو سازي کشور و مراکز دانشگاهي است .
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ، انجام تحقيق به صورت پايان نامه هاي دانشجويي ، استفاده از پارک هاي فني علمي و ايجاد انستيتو هاي مشترک بين دانشگاه هاي معتبر و صنايع پيشرفته را از مدل هاي کاربردي همکاري مختلف دانشگاه و صنعت عنوان کرد .
وي عامل موفقيت در بازار هاي جهاني را کوتاه کردن چرخه نوآوري درمحصول و فرآيند ها عنوان کرد و اظهارداشت : ايران خودرو براي جهاني شدن نيازمند است که چرخه نوآوري در محصول و فرآيند آن را به عنوان يک اولويت دنبال کندودراين راستا فعاليت مشترکي با خودرو سازان معتبر انجام داده است .
سليماني اضافه کرد : براي کوتاه کردن چرخه نوآوري محصول ، همکاري نزديکي را با دانشگاه ها شروع کرده ايم و استفاده از پتانسيل مراکز تحقيقاتي بين المللي با عث مي شود زمان نوآوري محصولات آينده کوتاه تر شود و اين گام مثبتي براي جهاني شدن است .
وي اظهارداشت : درنوآوري فرآيند ، تکيه ايران خودرو براي کوتاه کردن چرخه ، جذب فن آوري هاي پيشرفته درهمکاري هاي مشترک با خودرو سازان معتبر جهان است.
سليماني تاکيد کرد : مديريت برنامه ريزي تکنولوژي در سازمان مي تواند موجب کوتاه شدن چرخه فروش و افزايش سود آوري شرکت درمقايسه با رقبا شود .
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو افزود : ايران خودرو همواره تلاش کرده از تجارب علمي دانشگاهيان نهايت بهره را درطراحي و توليد خودرو ببرد .