:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
سخنگوی دولت:

لیست جامعی از بدهکاران بانکی قبلا برای قوه قضاییه ارسال شده است

سخنگوی هیات دولت از ارسال لیست جامعی از بدهکاران بانکی توسط رییس جمهوری برای قوه قضاییه از سال 89 خبر داد و گفت: همچنین معاون اول رییس جمهور سال گذشته لیست بیش از 300 نفر از بدهکاران بانکی را برای قوه قضاییه ارسال کرده است.
کد خبر: ۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴

 ˈغلامحسین الهامˈ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور سال 89 پس از دریافت لیست بدهکاران بانکی در نشست خبری در خصوص آن اظهارنظر کرد و آن را به چهار گروه تقسیم بندی نمود. 

وی با بیان این که برداشت از اظهارنظر رییس جمهوری در خصوص 300 بدهکار بزرگ بانکی غیردقیق بوده است، گفت: سخن رییس جمهوری و انتقادات ایشان درباره بودجه سال 90 و 91 مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که در آن به طور یکجا بدهی های معوق امحال شد. 

الهام افزود: انتقاد رییس جمهوری به این قانون مصوب مجلس بود که چرا همه بدهی های معوق باید به صورت تکلیفی و در قانون امحال شوند در حالی که امحال بدهی های بانکی به صورت موردی و بنا به کمک به تولید می توانست از سوی خود بانک ها هم انجام شود. 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: انتقادات رییس جمهوری به این موضوع یک بحث آسیب شناسی است که ریشه در امور اجرایی دارد و مجلس به جای این که اجازه بدهد بانک ها معوقات وام ها را وصول کنند به صورت تکلیفی امحال آنها را در قانون بودجه سال 90 و 91 مصوب کرد. 

وی گفت: حتی اگر الان هم لیست بدهکاران بانکی برای قوه قضاییه ارسال شود، قوه قضاییه نمی تواند فراتر از قانون بودجه سال 90 و 91 اقدام کند ضمن این که لیست بدهکاران بانکی از سوی رییس جمهوری و معاون اول سال 89 و 90 برای مقامات قضایی ارسال و سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آن اظهارنظر کرده است. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه برکناری وزیر بهداشت افزود: وزیر بهداشت در کار خود مشغول است. 

الهام در خصوص انتقادات برخی از نمایندگان مجلس درباره مصاحبه تلویزیونی رییس جمهوری در مورد قانون هدفمندی یارانه ها افزود: رییس جمهور استدلالات و گزارش کار خود را در خصوص این قانون و راه های افزایش قدرت خرید مردم و فائق آمدن بر تحریم ها اعلام کردند و اگر دیگران طرحی برای اجرا دارند می توانند آن را از طریق رسانه ها و صدا و سیما به مردم اعلام کنند. 

الهام در پاسخ به این سوال که آیا عزم دولت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها جدی است؟، خاطر نشان کرد: اجرای آن منوط به طی مراحل قانونی است و بحث اجرا مسیر خاص خودش را طی می کند. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: سخنان رییس جمهوری و گزارش آن درباره هدفمندی یارانه ها این گونه نبود که دولت بخواهد بدون مسیر قانونی فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند. 

الهام در پاسخ به سوالی در خصوص زمان ارسال لایحه بودجه سال آینده کشور به مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه باید دقیق، کارشناسی و با در نظر گرفتن شرایط تهیه شود. 

وی تاکید کرد: به نظر من تهیه بودجه براساس عجله رافع مشکلات کشور نیست و انشاالله زمانی که آماده شود تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد و از نظر ما هنوز برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس دیر نشده است. 

الهام در پاسخ به سوالی در خصوص زمان مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 خاطر نشان کرد: در مورد پرونده هسته ای شورای عالی امنیت ملی اطلاع رسانی خواهد کرد.