وانت كاريا داراي موتور OHVG با حجم 1696 سي سي است. اين موتور داراي حداكثر قدرت 64 كيلووات در هر پنج هزار دور و حداكثر گشتاور 140 نيوتن متر در هر سه هزار دور است. حداكثر قدرت نوع گازسوز اين موتور نيز 56 كيلووات در هر پنج هزار و حداكثر گشتاور آن نيز 124 نيوتن متر در هر سه هزار دور است.
نوع سيلندر موتور OHVG چهارسيلندر خطي است. اين موتور هشت سوپاپ بوده و در دو نوع بنزيني و گاز طبيعي طراحي شده است. سيستم سوخت رساني آن جرقه دوبل و سيستم احتراق آن نيز الكترونيكي است.
موتور اين خودرو از استاندرادهاي يورو 4 عبور كرده و ميزان آلايندگي آن مطابق با استانداردهاي روز است. گيربكس آن نيز پنج دسته دستي و كلاچ آن غيراتوماتيك و مكانيكي و تك صفحه اي خشك است.
ميانگين مصرف سوخت موتور كاريا در شهر 11.5 ليتر بنزين و در خارج شهر نيز 6.65 ليتر در هر 100 كيلومتر پيمايش است. ميانگين مصرف سوخت در سيكل تركيبي اين خودرو 9 ليتر به ازاي هر 100 كيلومتر پيمايش محاسبه شده است.
ميانگين مصرف سوخت براي موتور گازسوز كاريا در شهر 13.8 متر مكعب و 8.3 متر مكعب در خارج از شهر به ازاي هر 100 كيلومتر پيمايش است. ميانگين مصرف سوخت تركيبي نوع گازسوز كاريا نيز 9.5 متر مكعب در هر 100 كيلومتر پيمايش است.
ظرفيت باك بنزين اين خودرو 52 ليتر و ظرفيت مخزن گاز نيز 70 ليتر درنظر گرفته شده است.
حداكثر سرعت اين خودرو 160 كيلومتر در نوع بنزيني و 145 كيلومتر در نوع گازسوز در ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 12.7 ثانيه براي نوع بنزيني و 14 ثانيه براي نوع گازسوز است.
حداكثر بار قابل حمل در نوع گازسوز كاريا 760 كيلوگرم است.
براي سهولت و راحتي راننده فرمان طراحي شده براي اين خودرو هيدروليك است. نوع جعبه فرمان نيز دنده پينيون است. تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان نيز 2.9 است.
به منظور ايمني در رانندگي ترمز كاريا هيدروليك چهاركاناله طراحي شده و ترمز جلو آن ديسكي پرده دار و ترمز عقب آن نيز كاسه اي است. كاريا مجهز به سيستم ترمز ضد قفل ABS است. در اين خودرو براي ايمني بيشتر قفل مركزي و ايموبيلايزر نيز تعبيه شد است. همچنين اين خودرو داراي دوكيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو است.
سيستم تعليق طراحي شده براي كاريا براي تعليق جلوي خودرو مك فرسون با فنر لول و براي عقب خودرو اكسل صلب با فنر تخت است.
از ديگر مشخصات و امكانات اين محصول مي توان به رينگ فولادي، كمربند ايمني سه نقطه اي جلو و با امكان تنظيم كننده ارتفاع، محدود كننده نيرو، فرمان تاشونده، سيستم قطع كن سوخت در موارد ضروري، كپسول اطفاي حريق، كولر و سيستم تهويه دستي اشاره كرد.
به گفته مديران گروه صنعتي ايران خودرو با ورود كاريا به بازار خودروهاي كار،توليد محصول پيكان وانت متوقف و نياز مشتريان در اين بخش از طريق اين محصول تامين خواهد شد.
وانت «پی.یو.وان» به جای وانت پیکان
هاشم یکهزارع در حاشیه بازدید از ایران خودروی تبریز با بیان اینکه براساس یک برنامه زمانی قرار است گارانتی خودرو را به 3 سال و گارانتی نیروی محرکه را به 5 سال برسانیم تا با این کار اطمینان بیشتری به مشتری بدهیم، اظهار کرد: طراحی و تولید موتور با استاندارد یورو 5 را آغاز کردهایم تا در حضور در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه تولید پیکان وانت تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، افزود: از اول سال 94 به جای پیکان وانت، وانت «پی.یو.وان» تولید و عرضه میشود.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: طبق برنامهریزی تدوین شده قرار است تا سال 1404 سالانه 3 میلیون خودرو در ایران خودرو تولید میشود که 30 درصد محصولات تولیدی یعنی یک میلیون خودرو باید به صادرات برسد.
وی با بیان اینکه از اول امسال به بحث توسعه صادرات و بحث خدمات فروش و کیفیت خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژهای شده است، افزود: باید با برنامهریزی در جاهای مختلف با مراجعه به نمایندگیها از مشکلات آنان و مشتریها آگاهی پیدا کرد و نمیتوان از راه دور مشکلات را کنترل کرد.
یکهزراع گفت: در حال حاضر 54 درصد بازار ایران در اختیار تولیدات گروه صنعتی ایرانخودرو بوده و به دنبال افزایش 60 درصدی آن هستیم.
تولید آزمایشی در دهه فجر
مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز نیز از تولید آزمایشی تولید خودرو پییووان (پیکان وانت پژو ۴۰۵) در دهه فجر در تبریز خبر داد و گفت: تولید ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو برای سال ۹۳ هدفگذاری شده است.وی با بیان اینکه از اول امسال به بحث توسعه صادرات و بحث خدمات فروش و کیفیت خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژهای شده است، افزود: باید با برنامهریزی در جاهای مختلف با مراجعه به نمایندگیها از مشکلات آنان و مشتریها آگاهی پیدا کرد و نمیتوان از راه دور مشکلات را کنترل کرد
مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز از تولید آزمایشی تولید خودرو پییووان (پیکان وانت پژو ۴۰۵) در دهه فجر در تبریز خبر داد و گفت: تولید ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو برای سال ۹۳ هدفگذاری شده است.
غلامرضا صادقیان از پیش فروش ۷ هزار دستگاه پیکان وانت خبر داد و گفت: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه پیکان وانت در ایران خودرو تبریز تولید و به بازار عرضه میشود.
وی با بیان اینکه ایران خودرو تبریز از زمان افتتاح تا به امروز با تولید ۴۵۰ هزار خودرو یکی از واحدهای صنعتی تاثیرگذار در ایجاد اشتغال بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه تولیدات این شرکت خودروی کاری است اگر به ازای هر خودرو ۱٫۵ شغل احتساب کنیم ایران خودرو تبریز تاکنون برای ۶۵۰ هزار نفر در کشور ایجاد اشتغال کرده است.
امسال این مجموعه صنعتی برای تولید بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو وانت بار برنامهریزی کرده است، گفت: در حال حاضر پیکان وانت تولید شده منطبق با یورو چهار است
مدیرعامل ایران خودرو تبریز گفت: از اوایل سال ۹۴ پی یو وان(کاریا) جایگزین وانت پیکان شده و قرار است خودرو سواری جدید از نیمه دوم سال ۹۴ در این شرکت تولید شود.
غلامرضا صادقیان اظهار کرد: شرکت ایران خودرو در راستای ارتقای کیفیت و ارائه محصول جدید و تنوع تولید، طراحی و ساخت پی یو وان(کاریا) را در دستور کار خود قرار داد.
صادقیان افزود: خودرو وانت پی یو وان(کاریا) با پلت فرم ۴۰۵ طراحی شده که دارای موتور ۱۷۰۰ سی سی چهار سیلندر است که در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده ارائه می شود.
وی افزود: این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی ایربگ راننده و سرنشین، کمربند ایمنی و سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری می باشد.
صادقیان در تشریح دیگر ویژگی های این خودرو ابراز داشت: پی یو وان(کاریا) دارای سیستم کولر و تهویه مطبوع، سیستم صوتی MP۳ و CD بوده و از ویژگی های دیگر آن جاسازی مخزن در کف اتاق بار و قابلیت جداسازی اتاق بار از خودروست که امکان تغییر کاربری آن را میسر می سازد.
مدیرعامل ایران خودرو تبریز در ادامه گفت: تولید آزمایشی خودرو پی یو وان(کاریا) از اواخر آذر ماه امسال شروع می شود که تا اوخر سال جاری برنامه تولید پنج هزار دستگاه را خواهیم داشت.
صادقیان تصریح کرد: ۵۲۰هزار دستگاه از بدو تاسیس ایران خودرو تبریز توسط این شرکت روانه بازار شده که در سال جاری برنامه تولید ۷۰ هزار دستگاه را داریم که از اوایل سال ۹۴ یو وان(کاریا) جایگزین وانت پیکان می شود و قرار است خودرو سواری جدید از نیمه دوم سال ۹۴ در این شرکت تولید شود از این رو برنامه های توسعه شرکت شامل ایجاد خطوط تولید بدنه و رنگ خواهد بود که اشتغال زایی مستقیم شرکت را تا دو هزار نفر افزایش می دهد.
وی تاکید کرد: برای بومی سازی خودرو وانت پی یو وان(کاریا) طراحی و ساخت مجموعه های اصلی این خودرو شامل گیربکس، موتور و اکسل عقب از شرکت های دولتی و بخش خصوصی استان در برنامه تامین قرار گرفته است که با همکاری و همراهی مجموعه و قطعه سازان بیش از ۵۰ درصد این خودرو در استان تولید می شود.
مدیر عامل ایران خودرو تبریز اظهار داشت در حال حاضر برای تامین قطعات پولیمری، تزئینی، برقی، صندلی، مجموعه تهویه و بخاری، داشبورد و شیشه خودرو علاقمند به همکاری گسترده فعالان این بخش از صنعت استان با این کارخانه هستیم که علاوه بر اشتغال زایی برای منطقه دارای ارزش افزوده و سود اقتصادی مناسب برای تولیدکنندگان است. مدیرعامل ایران خودرو گفت: طبق برنامهریزی تدوین شده قرار است تا سال 1404 سالانه 3 میلیون خودرو در ایران خودرو تولید میشود که 30 درصد محصولات تولیدی یعنی یک میلیون خودرو باید به صادرات برسد یکهزراع گفت: در حال حاضر 54 درصد بازار ایران در اختیار تولیدات گروه صنعتی ایرانخودرو بوده و به دنبال افزایش 60 درصدی آن هستیم.
اولویت نخست ایران خودرو توسعه محصول است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درهجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات وابسته ضمن بازدید از نمایشگاه به بیان اولویت های ایران خودرو در سال جاری پرداخت.
مهندس هاشم یکه زارع ضمن استقبال از نظرات موافق و مخالف در زمینه صنعت خودرو گفت: واقعیت این است که این صنعت در شرایطی قرار دارد که باید همه دست به دست هم داده و به آن کمک کنند تا این لوکوموتیو در راه اصلی خود ضمن اشتغال زایی به پیشرفت جامعه کمک کند.
یکه زارع با بیان اینکه اولویت نخست گروه صنعتی ایران خودرو توسعه محصول است، ادامه داد: ما ضمن همکاری با کشورهای خارجی و همکاری با آنها، این همکاری را به عنوان اولویت اول در نظر نداریم زیرا اولویت اصلی ما توسعه محصولات داخلی است ،محصولی که سازنده آن فرزندان ایران و قطعه سازان ایرانی است.
وی تاکید کرد:آنچه مهم به نظر می رسد تنها افزایش تیراژ تولید نیست زیرا تولیدی مناسب به نظر می رسد که بتواند بازار خود را در داخل و خارج کشور پیدا کند.
مهندس یکه زارع اظهار داشت: با رسیدن به این هدف و افزایش در توسعه صادرات، درتوسعه کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش موفق بوده ایم و آنچه از نظر ما مهم است همین رویه ایجاد بازار مناسب جهت صادرات محصولات داخلی است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به توسعه همکاری با شرکت های خارجی از جمله پژو و رنو ادامه داد: ما به دنبال شریک تجاری دیگری می گردیم که این شرکت غیر از شرکت های آسیایی و حتی کشورهای اروپایی است.
یکه زارع ضمن اشاره به تیراژ تولید در سال جاری گفت: عدد تیراژی که می خواهیم به آن دست پیدا کنیم 600 هزار دستگاه در سال جاری است و آنچه محقق شده حاصل تلاش های شبانه روزی بود که در ایران خودرو صورت گرفته است.
وی با اشاره به برنامه شش ماهه دوم سال 94 تصریح کرد: از شش ماهه دوم سال 94 هر شش ماه یک محصول جدید و هر سه سال یک خانواده موتور تولید می شود که البته این محصول ترکیبی از محصولات داخلی و خارجی است.
وی در مورد همکاری با شرکت های چینی تصریح کرد: همکاری با چین در اولویت نخست ما قرار ندارد ولی نمی توان کشوری که در سال گذشته 20 میلیون خودرو تولید کرده را نادیده گرفت ولی آنچه که در اولویت ما قرار دارد تولید محصولات داخلی و اروپایی است که بیش از 90 درصد از سبد محصولات ما را شامل می شود و تنها 10 درصد از سبد محصولات دیگر اختصاص می دهیم.
یکه زارع ضمن اشاره به اولویت های دیگر ایران خودرو تاکید کرد: بر اساس یک برنامه زمانی قرار است گارانتی خودرو را به 3 سال و گارانتی نیروی محرکه را به 5 سال برسانیم و بدین وسیله بتوانیم به رضایت مشتریان دست پیدا کنیم زیرا مشتری از ما انتظار داردخودرو با کیفیت دریافت کند بنابر این تا کیفی شدن خودرو و به دست آوردن رضایت مشتری،هنوز راه باقی مانده است.
یکه زارع ضمن اشاره به تعریف های شاخص مناسب در زمینه توسعه کیفی خودرو یادآور شد: باید شاخص هایی در این زمینه تعریف شود که رضایت مشتری را به دست آورد.
همگی با هم هوراااااااااااااااااااااااااا!
فقط دنبال اینن که پول در بیارن!!!
www.m-shirin.ir
انصافا فرانسه چیزی نظری نگفته ؟؟؟؟نه خدا وکیلی!!!
من که میدونم هرچی بگم و دوستان عزیز ایران بگن گوش شنوایی چی پیدا نمیشه
با تشکر از ملت ایران نه ایران خودرو.
بنابراین خدابیامرزه همون پیکان وانت رو
وقتی برخیا رو میبینم سوار وانت پراید شدن به حال خودمون تاسف میخورم.
این گونه به ظاهر تولیدات توهین به شعور مردمه.
موقعش رسيده ديگر اين كالاها رو تحويل هموطنانمان ندهيم و برايشان احترام قائل بشيم چون اگر خودمون به همديگر احترام بذاريم اون موقع بايد انتظار احترام از يك غير ايراني داشته باشيم .با تشكر
از هرچی وانت خارجی هس بهتره
من که بی صبرانه منتظر تولیدشم که یکی بگیرم
محشره محشر
بابا ی کم نوآوری_خلاقیت_ابتکار.............
یه ماشینی بزنید که مردم پسندن و بخرن نه اینکه گاری بسازید.
مثل ال 90 در رنو فرانسه كه بعدها لوگان نام گرفت و در ايران شد تندر 90
بقران که لیاقت ايرانيا خیلی بیشتر از این اسباب بازياست.
اتاق پژو رو ميندازين رو پیکان .موتور 206رو ميندازين تو 405 ّ.ی ماشین ملی درست میکنین به اسم را نا موتورش رو tu5 ميندازين که واسه 206 گيربکسشو405ميزاريد.بعد جالب ايجاست که کل اتاق را نا و زنش 314کيلو بیشتر نیست یعنی به اندازه ی ی اسب هم وزن نداره بعدش میگن 114تا اسب بخار داره .هاهاها
پشت صندلی شاگرد که باعث شده صندلی 20سانت بیاد از صندلی راننده جلوتر و اگر کسی بغل بشینه راننده آینه بغل رو نمی بینه.
تجربه نشون داده خودروهای وطنیه قدیمی علی رغم نبود امکانات در اونها مثل کولر و ای بی اس و .... اما از ابعاد مختلف دارای استحکام خیلی بیشتری نسبت به خودروهای لوکس فعلی دارا میباشند!همین پیکان رو ببینید جنازه اش داره تویه جاده وشهر دوندگی میکنه!خدا وکیلی کدوم از این خودروهای فعلی اینهمه کار میکنه!اونم با این مخارج سنگینشون!!اما پیکان همه چیزش اولاً موجوده! دوماً ارزون تره! سوماً خدای نکرده تصادفم بکنه یهو میلیونی از قیمتش کم نمیشه!!
اما خودروهای امروزی مخصوصاً چینی هاش واقعاً در حد آشغالهای کشورهای صنعتی هستن که هم مخارجشون گرونه!هم قیمتشون ابداً متناسب با کیفیتشون نیست!هم قطعاتشون نایابه! هم زود به صدا میفتن!هم از نظر بدنه و موتوری ضعیفن! استهلاک بالا قیمت بالا! کیفیت پایین !عمر بسیار کوتاه!سر و صدای بی حد و حصر! و....
ارمغانیست از کشور بی قید و بنده چین!
خدا از کسایکه پای اینهارو تویه صنعتمون باز کرد نگذره که همه چیزمونو نابود کرده!
کم کم دارن همه صنوف ورشکسته میشه اونم به خاطر یه کشور نا مسلمونه لاقید که توش انسانهارو هم میخورن!
لذا پیشنهادم اینه که آقایون خودرو ساز همون تولیدات قبلیشونو روش کار کنن بهینه اشون کنن و به بازارهای داخلی عرضه کنن
اما با کیفیت بیشتر و بهتر و تجهیز امکانات به اونها!
اینجوری هم کار تولید میشه هم اینها خودشونو ارتقا میدن هم دستمون به اجنبی دراز نیست!هم اگه تحریمی بشه بی نیازیم!
کاری که هند کرد و سالها مرزاشو بست تا به خودکفایی رسید! یعنی ما با قدمت هزاران ساله از هند و امثالهم کمتریم؟؟؟