اقتصاد گردان - دکتر تقدسینژاد مدیرعامل شهر نمایشگاه شهر آفتاب در افتتاحیه دومین نمایشگاه لوازم خانگی و آشپزخانه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به حضور ۲۰۰ شرکت در فضای ۳۰ هزار متر مربع سالنهای نمایشگاهی اظهار داشت: در دومین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی و آشپزخانه شاهد رشد چشمگیر حضور شرکتهای حاضر در نمایشگاه هستیم. این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای حضور بازدیدکنندگان در این نمایشگاه است.
وی افزود: گردش مالی صنعت لوازم خانگی و آشپزخانه در جهان حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار است و سهم ایران در منطقه رقم قابل توجه و خوبی است اما قابلیت آن را دارد که رشد قابل توجهی در بخش صادرات لوازم خانگی و آشپزخانه ساخت ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه کمک به رشد تولید و صادرات محصولات ساخت ایران در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه به کشورهای منطقه است. ایران بالاترین ظرفیت تولید را در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه و صنایع مرتبط با آن دارد و در بخش کریستال و چینی نیز این ظرفیت بزرگ وجود دارد که به رشد تولید و صادرات منجر شود.
وی تاکید کرد: ایران در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه کیفیت بهتر و قیمت مناسبتری را نسبت به رقبا ارائه داده است که میتواند به یک مزیت و ظرفیت بزرگ برای صادرات به اروپا و سایر کشورهای جهان تبدیل شود. نقش نمایشگاه در این امر کمک به شناسایی ظرفیتهای ناشناخته در صنعت ایران است و با حضور نمایندگان شرکتها و هیئتهای خارجی عملاً این امکان فراهم میشود که با ظرفیتها، توانمندیها و مزیتهای صنایع ایران آشنا شوند.
وی افزود: همچنین میتواند به هم افزایی و همکاری بیشتر خود شرکت کنندگان در نمایشگاه منجر شود. در طول برگزاری نمایشگاههای مختلف در کشور، شاهد افزایش همکاریها و رشد صادرات و تولید صنعتی بودهایم.
وی با اشاره به مزیت نمایشگاههای برگزار شده در نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب افزود: دسترسی آسانتر به این نمایشگاه، امکانات ویژه موجود در نمایشگاه، فاصله کم تا بازار و مرکز تهران، تعداد پارکینگهای بیشتر، فضای مناسب سالنها، امکانات فنی و تخصصی در سالنها و غرفهها از مزیتهای این نمایشگاه است. همچنین امکانات و خدمات و قیمتهایی که به مردم ارائه میشوند مناسبتر از سایر رقبا است.
وی اظهار داشت: در دو سه سال اخیر شاهد افزایش رشد حضور شرکتها و برگزارکنندگان نمایشگاهها در این سایت نمایشگاهی بودهایم. افزایش تعداد نمایشگاههای برگزار شده، نشان میدهد که این مزیتهای رقابتی باعث تشویق و جذب شرکتها و برگزارکنندگان بوده است و به تدریج شاهد رشد مشارکت تولید کنندگان و صنایع بودهایم.
