:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۰
بهرام شایسته مدیرعامل شرکت نمایشگاه سازان و مجری نمایشگاه‌های خانه و آشپزخانه:

شرکت های داخلی با شرکت در نمایشگاه، انتظار دارند که شاهد قراردادهای صادراتی و رشد تولید خود باشند

بهرام شایسته مدیرعامل شرکت نمایشگاه سازان و مجری نمایشگاه‌های خانه و آشپزخانه: تولید کننده به نتیجه حضور خود در نمایشگاه توجه دارد و انتظار دارد که حتی با پرداخت هزینه‌های بیشتر بتواند با قراردادهای صادراتی و همکاری با شرکت‌های خارجی، درآمد و سود و تولید خود را افزایش دهد
کد خبر: ۲۲۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱

اقتصاد گردان - بهرام شایسته مدیرعامل شرکت نمایشگاه سازان و مجری نمایشگاه‌های خانه و آشپزخانه در افتتاحیه دومین نمایشگاه لوازم خانگی و آشپزخانه در نمایشگاه شهر آفتاب در گفتگو با خبرنگاران گفت: حدود ۲۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان برخی شرکت‌های خارجی در نمایشگاه خانه و آشپزخانه در محل نمایشگاه شهر آفتاب در وسعت ۳۰ هزار متر مربع شرکت کرده اند که نسبت به سال قبل که حدود ۱۰۰ شرکت حضور داشته‌اند افزایش قابل توجهی داشته است و دلیل عمده آن مزیت‌های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب وهمچنین قیمت‌های مناسب حضور در این نمایشگاه است. 

شرکت های داخلی با شرکت در نمایشگاه، به دنبال رشد قراردادهای صادراتی و تولید خود هستند
 وی در پاسخ به سوالی در مورد حضور شرکت‌ها و نمایندگان شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه اظهار داشت: عمده حضور شرکت‌های خارجی شامل بازدید نمایندگان و هیات های تجاری شرکت‌های خارجی از کشورهای همسایه شامل عراق، کردستان، افغانستان، ازبکستان و سایر کشورها است که برای مذاکره و قرارداد با هدف صادرات محصولات ایران صورت می‌گیرد. 
وی با اشاره به نقش مهم ماشین آلات خارجی در افزایش کیفیت محصولات ایران گفت: اگر واردات ماشین آلات خارجی امکان‌پذیر باشد کیفیت محصولات روز به روز بهتر و بازارهای منطقه عملاً در اختیار ایران خواهد بود. در سال‌های اخیر ایران نفوذ خوبی در بازارهای عراق، کردستان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه داشته است اما محدودیت‌های واردات ماشین آلات موجب شده که عده‌ای از تاجران و تولید کنندگان رقیب با خرید ماشین آلات خارجی تولید در عراق و افغانستان را پیگیری کنند و این کار عملاً به زیان تولید کننده ایرانی است
وی تصریح کرد: تولید لوازم خانگی و آشپزخانه حدود ۲۰ درصد اشتغال کشور را تحت تاثیر قرار داده و صادرات آن بسیار حائز اهمیت است. با توجه به بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری جهان در بخش لوازم خانگی و آشپزخانه لازم است که سهم ایران با توجه به مزیت‌هایی که دارد افزایش یابد اما در حال حاضر سهم ما از این بازار اندک است.

شرکت های داخلی با شرکت در نمایشگاه، به دنبال رشد قراردادهای صادراتی و تولید خود هستند

وی با اشاره به نقش مهم ماشین آلات خارجی در رشد تولید و صادرات گفت: ایران در محصولات چینی، پلاستیک، لوازم دکوری و تزیینی امکان تولید و صادرات را دارد به شرط آنکه ماشین آلات تولیدی به موقع وارد شود و خطوط تولید بتوانند با توجه به مزیت‌های مواد اولیه موجود در ایران از خاک، شیشه، چوب، پلاستیک و... تولید را افزایش داده و کیفیت را بالا ببرند.
وی تاکید کرد: ۹۰ درصد ماشین آلات مورد استفاده در خطوط تولید خارجی است و ماشین آلات ساخت داخل عملاً امکان رقابت با آنها را ندارد و لذا نباید به بهانه خودکفایی در ماشین آلات داخلی از واردات ماشین آلات خارجی ممانعت شود. 
وی با اشاره به امکانات نمایشگاه برای حمایت از تولید کننده داخلی گفت: این نمایشگاه از نظر فضا و امکانات، قیمت‌های مناسب و مزیت‌های بسیاری دارد اما تولید کننده به نتیجه حضور خود در نمایشگاه توجه دارد و انتظار دارد که حتی با پرداخت هزینه‌های بیشتر بتواند با قراردادهای صادراتی و همکاری با شرکت‌های خارجی، درآمد و سود و تولید خود را افزایش دهد. به همین دلیل شرکت‌های ایرانی حاضرند به جای هر متر مربع فضای نمایشگاه ۱۵ دلار هر متر مربع ۴۰۰ دلار پول پرداخت کنند اما در مقابل شاهد رشد تجارت و صادرات خود باشند.

شرکت های داخلی با شرکت در نمایشگاه، به دنبال رشد قراردادهای صادراتی و تولید خود هستند

شرکت های داخلی با شرکت در نمایشگاه، به دنبال رشد قراردادهای صادراتی و تولید خود هستند