:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
به‌روز شده در: ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۹

مسیر رفت در فاز ۲ آزادراه تهران - شمال شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: باند شرقی (مسیر رفت) فاز دوم آزادراه تهران - شمال، نیمه دوم شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۲۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۱

اقتصادگردان- حسین دهقان صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از باند شرقی فاز دو آزاد راه تهران  - شمال با بیان اینکه تقریباً در این بخش راه یا جاده‌ای دیده نمی‌شود و همه مسیر تونل، پل است، اظهار کرد: این سازه‌ها هم از جنبه اجرا و هم از لحاظ تکنیکی بسیار پیچیده و سخت است.

وی افزود: مجموعه این سازه‌ها و پل‌ها تقریباً در یک سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: چندین نکته در این بخش وجود دارد. یکی از آنها استانداردهای کار و بحث ایمنی است. موضوع دیگر بحث رعایت زیست محیطی است، زیرا این منطقه هم در ادامه مسیر  و هم در گذشته زیستگاه‌های حیات وحش بوده و هم بحث جنگل و رویش‌های زمینی اهمیت دارد؛ لذا نباید اجازه دهیم که آسیب ببینند. در عین حال باید توجه داشت به اینکه نمی‌توان آن را صفر کرد ولی می‌توان حداقل آسیب باشد.

دهقان تصریح کرد: سال 1375 قرار بود این پروژه آغاز شود و  ظرف پنج سال به اتمام برسد، اما هنوز به میانه راه نرسیدیم و این  خوب نیست. به همین جهت تمام تلاش خود را گذاشته‌ایم، خصوصا که در این دوره دولت هم انصافا خوب کمک می‌کند، وزارت راه و شهرسازی همراه است و محیط زیست نیز به رغم اینکه مشکلاتی وجود دارد، تلاش می‌کند کمک کند.

وی عنوان کرد: با همراهی‌های انجام شده می‌توان امیدوار باشیم که پروژه کمتر از پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد. ضمن اینکه تجهیزات جدیدی باید وارد کار شود، چون ادامه مسیر هم عمدتاً پل یا تونل بوده و کار روی تونل‌ها با ابعاد بزرگ کار ساده‌ای نیست.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه گفت:‌ پیچیدگی زمینی که با آن سر و کار داریم نیز وجود دارد، چون هنوز اطلاعات دقیقی از منظر زمین‌شناسی و دوره عمر شکل‌گیری این سازه‌ها کم است و  هر لحظه مشکلات خاصی ممکن است به وجود آید؛ لذا بایستی خودمان را آماده کنیم.

وی همچنین بیان کرد: مسیر رفت در نیمه دوم شهریورماه آماده بهره‌برداری خواهد بود و در خدمت مردم قرار می‌گیرد.

دهقان ابراز امیدواری کرد که این پروژه به زودی به نتیجه برسد و ضمن کوتاه شدن مسیر و زمان سفر، ایمنی سفر نیز افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه گفت: تقریباً می‌توانیم بگوییم که مشکلات ترافیکی به معنای تصادفات و مسائلی از این دست تقریباً  صفر شده است ‌و سیستم‌هایی که در مسیر وجود دارند از جمله تابلوهای راهنما، سیستم‌های پیش‌بینی شده در تمام این مسیر مانند تلفن، سیستم‌های اضطراری به صورت متمرکز هدایت و مدیریت می‌شوند.