:
كمينه:۱۱.۵۱°
بیشینه:۱۱.۹۹°
به‌روز شده در: ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
بهره وری 88 درصدی بانک ملی و سداد در استفاده از ابزارهای پرداخت

حضور موثر شرکت پرداخت الکترونیک سداد و بانک ملی ایران در استان های محروم و خدمت به مردم/ بیشترین بهره وری استفاده از ابزارهای پرداخت متعلق به سداد و بانک ملی است

نسبت ترمینال‌های تراکنش‌دار به ترمینال‌های فعال سیستمی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ نشان می‌دهد که در شرکت پرداخت الکترونیک سداد ۸۸.۲۵ درصد کل ابزارها فعال بوده است و ۸۹.۶۷ درصد کارتخوان فروشگاهی، ۲۴.۸۷ درصد ابزار پذیرش اینترنتی و ۳۴.۲۱ درصد ابزار ussd تراکنش داشته است. به عبارت دیگر، بانک ملی ایران و شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بیشترین بهره وری، کارایی و اثرگذاری را از ابزارهای پرداخت خود داشته اند و به گونه ای ابزارهاو کارتخوان های فروشگاهی را توزیع کرده اند که بیشترین استفاده و اثرگذاری را داشته و بالای 88 درصد از آن استفاده شده است
کد خبر: ۲۲۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۳

اقتصاد گردان – محسن شمشیری

براساس گزارش اردیبهشت ماه شاپرک، شرکت پرداخت الکترونیک سداد در استان‌های کمتر برخوردار و محروم بیش از ۱۰ درصد از کل کارتخوان‌های فروشگاهی فعال شبکه بانکی و شرکت های پرداخت را عرضه کرده است. به عبارت دیگر، شرکت پرداخت الکترونیک سداد در استان‌های کمتر برخوردار و محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، چهارمحال بختیاری، بوشهر حضوری فعال و چشمگیر در عرضه کارتخوان های فروشگاهی فعال داشته که سهم آن نسبت به استان های دیگر بالاتر بوده است و نشان دهنده تعهد و مسئولیت اجتماعی شرکت پرداخت الکترونیک سداد و بانک ملی ایران در خدمت به مردم است. 
بررسی شاخص‌های اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در استان‌های کشور نشان می‌دهد که شرکت پرداخت الکترونیک سداد و بانک ملی ایران، حضور موثر و اثربخشی بالایی در ارائه خدمات به مردم داشته اند. به رقمی بالاتر از یک دست یافته اند و به این معنی است که جذب تراکنش‌های این شرکت‌ها بر روی کارتخوان‌ها یش از سهم تعداد کارتخوان‌هایشان از کل تعداد کارتخوان‌های کشور بوده است و در نحوه توزیع کارتخوان فروشگاهی موفق عمل کردند به گونه‌ای که در جذب بیشتر تراکنش‌ها موفق‌تر از سایر شرکت‌ها عمل کرده‌ اند.


حضور فعال در استان های کشور
شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان، به پرداخت ملت، تجارت الکترونیک پارسیان، فراپردازان آروند امید، پرداخت الکترونیک سداد و پرداخت الکترونیک سپهر در تمام استان‌های کشور حضوری فعال در عرضه کارتخوان فروشگاهی داشته اند. 


اثربخشی بالای برخی شرکت ها در استان های کشور 
بررسی شاخص‌های اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در استان‌های کشور نشان می‌دهد که شرکت‌های فراپردازان آروند امید، به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سداد، پرداخت الکترونیک سامان و تجارت الکترونیک پارسیان حضور موثر و اثربخشی بالایی در ارائه خدمات به مردم داشته اند.
شاخص اثربخشی در ابزار کارتخوان فروشگاه در این شرکت‌ها نشان می‌دهد که به رقمی بالاتر از یک دست یافته اند و به این معنی است که جذب تراکنش‌های این شرکت‌ها بر روی کارتخوان‌ها یش از سهم تعداد کارتخوان‌هایشان از کل تعداد کارتخوان‌های کشور بوده است و در نحوه توزیع کارتخوان فروشگاهی موفق عمل کردند به گونه‌ای که در جذب بیشتر تراکنش‌ها موفق‌تر از سایر شرکت‌ها عمل کرده‌ اند.

حضور موثر شرکت پرداخت الکترونیک سداد و بانک ملی ایران در استان های محروم و خدمت به مردم/ بیشترین بهره وری استفاده از ابزارهای پرداخت متعلق به سداد و بانک ملی است

بهره وری 88 درصدی ابزارهای پرداخت سداد و بانک ملی ایران 
نسبت ترمینال‌های تراکنش‌دار به ترمینال‌های فعال سیستمی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ نشان می‌دهد که در شرکت پرداخت الکترونیک سداد ۸۸.۲۵ درصد کل ابزارها فعال بوده است و ۸۹.۶۷ درصد کارتخوان فروشگاهی، ۲۴.۸۷ درصد ابزار پذیرش اینترنتی و ۳۴.۲۱ درصد ابزار ussd تراکنش داشته است. به عبارت دیگر، بانک ملی ایران و شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بیشترین بهره وری، کارایی و اثرگذاری را از ابزارهای پرداخت خود داشته اند و به گونه ای ابزارهاو کارتخوان های فروشگاهی را توزیع کرده اند که بیشترین استفاده و اثرگذاری را داشته و بالای 88 درصد از آن استفاده شده است. 
در کل شبکه پرداخت ۷۴.۱۷ درصد کل ابزارها، ۸۳.۹۲ درصد کارتخوان فروشگاهی، ۶.۲۶ درصد ابزار اینترنتی و ۲.۶۱ درصد ابزار ussd تراکنش داشته است.
شرکت‌های موفق که بیشترین تراکنش‌ها را از ابزارهای در اختیار خود داشته اند به ترتیب شرکت پرداخت نوین آرین، پرداخت الکترونیک سداد، به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان فراپردازان آروند امید پرداخت الکترونیک سپهر و تجارت الکترونیک پارسیان بوده‌اند.