به گزارش سایپانیوز، روند صعودی صادرات شرکت سایپا که طی پنج سال گذشته بطور مداوم ادامه داشته نتیجه برنامه ریزهای استراتژیک و فعالیت های بازاریابی سازمان یافته این شرکت است که با مطالعه و بررسی عمیق بازارهای هدف صادراتی و با شناخت و تکیه بر مزیت های رقابتی محصولات سایپا یعنی مصرف کم سوخت، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی فراوان و در دسترس صورت می گیرد.
شرکت سایپا در سال جاری به عنوان تنها خودروساز ایرانی برای سومین سال متوالی و برای پنجمین بار مقام صادر کننده نمونه کشوری را به خود اختصاص داد و در 10ماهه سال جاری نیز بیشترین میزان صادرات خودرو کشور توسط این شرکت انجام شده است.
ورود خودروی جدید تیبا با استانداردهای روز دنیا به سبد محصولات صادراتی شرکت سایپا نه تنها در گشایش بازارهای جدید صادراتی نقش مهمی را ایفا کرده، بلکه با افزایش تنوع محصول، امکان کسب سهم بیشتری از بازارهای کنونی را نیز فراهم ساخته است.
شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش شرکت سایپا در بازارهای هدف که موجب اطمینان مشتریان از تداوم ارائه خدمات و قطعات یدکی می شود از دیگر دلایل استقبال از محصولات این شرکت در بازارهای صادراتی است که ثبات در صادرات و فروش محصولات در بازارهای صادراتی را تضمین می کند.
شرکت سایپا که همواره بر صادرات سودآور تحت نام و برند ایرانی همت گماشته، استراتژی های صادراتی خود را براساس سیاست های کلان دولت تنظیم کرده و با توجه به برنامه صادرات خودرو در چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران که صادرات یک میلیون دستگاه خودرو را برای کشور پیش بینی کرده، شرکت سایپا تلاش دارد به کسب سهم حداکثری از این تعداد خودرو نائل آید.