:
كمينه:۵.۴°
بیشینه:۵.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
با 32 میلیون کاربر و 130 میلیون کارت در 29 بانک کشور

شبکه پرداخت کارت شاپرک پس از 13 سال فعالیت دانش‌بنیان شد

تابش (هاب فناوران مالی) شاپرک با ارائه سرویس‌های مختلف علاوه بر 29 بانک و موسسه اعتباری و 29 شرکت پرداخت‌‍ ساز، پذیرای بیش از 32 میلیون کاربر و ثبت بیش از 130 میلیون کارت برای انتقال وجه است که آن را به یکی از فراگیرترین سامانه‌های بانکی و پرداخت کشور مبدل کرده است.
کد خبر: ۲۲۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی شاپرک، معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از بررسی‌های لازم، محصول تابش (هاب فناوران مالی) شاپرک را یک محصول علمی‌ و نوآور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای اعلام و شاپرک را در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داد.
مدیرعامل شرکت شاپرک در این زمینه اظهار کرد: شاپرک طی سیزده سال فعالیت خود، همواره یک شرکت نوآور و فناور بوده که بر لبه تکنولوژی حرکت کرده و با ارائه خدمات و محصولات مختلف مد نظر بانک مرکزی، توسعه روزآمد شبکه پرداخت را در اولویت قرار داده است.
سید امیرحسین شبیری، تابش را سامانه‌ای کاملا بومی دانست و گفت: این سامانه امکان مديريت انواع خدمات مبتنی بر چک صیادی (ثبت، انتقال، استعلام، تاييد، استعلام ذي‌نفعان) را در بستری امن، از طريق برنامک‌های موبایلی بانک‌ها و فناوران مالی مورد تاييد بانک مرکزی فراهم آورده است.
وی از جمله مهمترین سرویس‌های ارائه شده از سوی این محصول را مواردی مانند عملیات انتقال وجه کارت به کارت، استعلام تراکنش، سرویس چک، پرداخت قبوض و سرویس‌های ارزش افزوده مبتنی بر احراز هویت قوی و تطابق کارت و کد ملی اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت شاپرک با بیان اینکه سامانه در سه سال گذشته توسعه قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: تابش با ارائه سرویس‌های مختلف به شرکت‌ها و دارندگان کارت علاوه بر 29 بانک و موسسه اعتباری و نیز 29 شرکت پرداخت‌‍ ساز، پذیرای بیش از 32 میلیون کاربر و ثبت بیش از 130 میلیون کارت برای انتقال وجه است که آن را به یکی از فراگیرترین سامانه‌های بانکی و پرداخت کشور مبدل کرده است.
شبیری دانش‌بنیان شدن شرکت شاپرک را مرهون تلاش‌های مدیران و کارشناسان این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: نه تنها سامانه تابش بلکه بسیاری دیگر از خدماتی که در شرکت در حال ارائه سرویس هستند، پایه دانشی داشته و نیاز است اقدامات توسعه‌ای برای آنها نیز به انجام برسد.