:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
به‌روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

حداقل باید ۲ هزار نفر در انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی شرکت کنند

رئیس انجمن تجارت الکترونیکی از افزایش ناگهانی تعداد اعضای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی انتقاد کرد و از اعضا خواست حتماً در انتخابات این اتحادیه شرکت کنند.
کد خبر: ۲۲۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

اقتصادگردان- در این زمینه نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیکی و از اعضای اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، گفت: «یکی از نگرانی‌هایی که برای این انتخابات داریم اعضایی هستند که در دوره به هم ریختگی اتحادیه عضو اتحادیه شده‌اند. تا زمانی که اتحادیه هیات مدیره قانونی داشت و این هیات مدیره انتخاب شده صنف بودند، تعداد اعضای آن ۲تا۳ هزار نفر بود. در دوره‌ای که اتاق اصناف انتخابات را برگزار نکرد، خودش مسئولیت را به اشخاص خاصی داد و اتحادیه در اختیار اعضای صنف نبود، تعداد اعضای اتحادیه کسب و کارهای مجازی ۴تا۵ هزار عضو اضافه شد.»

به گفته او تعداد اعضای این اتحادیه الان بالای ۷ هزار نفر هستند و آمار دقیقی از تعداد آنها نیز وجود ندارد. قاضی افزود: «امیدواریم فرآیند ثبت نام و اعتبار سنجی آنها درست انجام شده باشد و این اعضا واقعی باشند. یعنی واقعا کسب‌وکارهای مجازی باشند که در انتخابات شرکت می‌کنند.»

قاضی در مورد فرآیند انتخابات که قرار است در روز ۳۰ مهر برگزار شود اضافه کرد: «با توجه به تعداد اعضای اتحادیه بیش از ۲ هزار نفر (یعنی یک سوم اعضا) باید در انتخابات اتحادیه شرکت کنند تا به حد نصاب برسد تا انتخابات قانونی باشد. به نظر می‌رسد دور دوم و سومی هم هست که در این دور باید نهایتا یک چهارم اعضا در انتخابات شرکت کنند.»

او در مورد اهمیت اتحادیه افزود: «اتحادیه برای همه اعضای صنف خیلی مهم است و عضویت در آن به یکسری از کسب‌وکارها رسمیت می‌بخشد. این اتحادیه می‌تواند نقطه اتصال اعضای صنف به دولت و حاکمیت باشد و همه این موارد جایگاه ویژه‌ای برای اتحادیه ترسیم می‌کند.»

قاضی ضمن اعلام حمایت خود از ائتلاف «تاد» اضافه کرد: «من از همه اعضای صنف دعوت می‌کنم که در انتخابات شرکت کنند.  اعضای این ائتلاف پیش از این هم فعالیت‌های صنفی و تشکلی انجام‌ داده‌اند و امیدواریم انتخاب شوند.»

او درباره برگزاری انتخابات در استان‌های مختلف گفت: «واقعا مشخص نیست از هر استان چند نفر عضو اتحادیه هستند و چطور عضو شده‌اند. به همین دلیل هم فرآیند آن پیچیده است. طبق تجربه کوتاهی که من از تشکل‌های صنفی دارم تا حالا تشکلی با این وسعت در کشور نبوده است و امیدواریم به خیر بگذرد.»

قاضی در مورد برگزاری انتخابات استان‌ها به صورت الکترونیکی اضافه کرد: «تا اینجا بر اساس صحبت‌ها و اعلامیه‌هایی که منتشر شده صحبتی از برگزاری انتخابات الکترونیکی نبوده است. قاعدتا هم با توجه به اینکه اتحادیه به هم ریخته است و مسئولیت دست افرادی بوده که خودشان استعفا داده‌اند، این اتفاق نمی‌افتد. انتخابات الکترونیکی زیرساخت‌های گسترده‌ای می‌خواهد که به نظر من الان در کشور موجود نیست.»