:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
به‌روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گرفت

افزایش سقف سرمایه گذاری صندوق های درآمد ثابت در سهام و کاهش آن در سپرده بانکی

بر اساس این مصوبه، سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی از ۴۰ درصد کل دارایی‌های صندوق به ۳۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق کاهش یافت. همچنین سقف سرمایه‌گذاری صندوق در «سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران، فرابورس ایران و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری» از حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق به حداکثر ۱۵ درصد از دارایی‌های صندوق افزایش یافت.
کد خبر: ۲۲۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲

اقتصاد گردان  - امشب جلسه‌ی مهمی در راستای حمایت از بازار سرمایه تشکیل شد و هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برخی نصاب‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را تغییر داد.
 بر اساس این مصوبه، سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی از ۴۰ درصد کل دارایی‌های صندوق به ۳۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق کاهش یافت. 
همچنین سقف سرمایه‌گذاری صندوق در «سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران، فرابورس ایران  و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری» از حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق به حداکثر ۱۵ درصد از دارایی‌های صندوق افزایش یافت.
براساس این مصوبه، عملا توجه بورس و صندوق های سرمایه گذاری به سرمایه گذاری در سهام و حمایت از شرکت های بورسی بیشتر می شود و صندوق های سرمایه گذاری به جای سرمایه گذاری در سپرده های بانکی و دریافت سود سپرده 30 درصدی، پول بیشتری را در سهام و شرک های بورسی سرمایه گذاری کنند.