:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
به‌روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
برگزاری بیست و دومین حراج سکه در ۲۳ مهرماه

«اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران: فروش 353 هزار سکه به 280 هزار نفر در بیست حراج

ربع سکه با ۱۸۹ هزار و ۷۴۹ قطعه، تمام سکه با ۹۹ هزار و ۶۹۳ قطعه و نیم سکه با ۶۶ هزار ۶۴۹ قطعه بیشترین تقاضا را داشته اند.
کد خبر: ۲۲۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
«اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران: فروش 353 هزار سکه به 280 هزار نفر در بیست حراج

اقتصادگردان- گروه اقتصادی - طی ۲۰ جلسه حراج سکه در مرکز مبادله بیش از ۲۸۰ هزار نفر-معامله در حراج های مرکز شرکت کرده‌اند و آمار تفکیکی از ۳۵۳ هزار سکه اختصاص داده شده، حاکی از آن است که ربع سکه با ۱۸۹ هزار و ۷۴۹ قطعه و ۵۳.۸ درصد از کل معاملات در جایگاه اول قرار دارد. رتبه دوم متعلق به تمام سکه با ۹۹ هزار و ۶۹۳ قطعه با ۲۸.۲ درصد از کل معاملات و نیم سکه با ۶۶ هزار ۶۴۹ قطعه و ۱۸ درصد از کل معاملات سکه، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
آمارهای تجمیعی از برگزاری بیست جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ایران نشان می‌دهد که در این مدت در مجموع ۸۷۸ هزار و ۳۰۳ قطعه انواع سکه مورد درخواست متقاضیان بوده که از این میزان ۳۵۳ هزار و ۹۱ سکه به متقاضیان اختصاص داده شده است؛ یعنی بیش از ۴۰ درصد تقاضای سکه در حراج‌های مرکز پاسخ داده شده است.
بیست و دومین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.
زمان واریز وجه از ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۱ مهرماه آغاز و در ساعت ۲۳ روز یکشنبه مورخ ۲۲ مهرماه پایان می‌یابد. 
کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی می توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود.

وجوه باقی مانده در کیف پول تا ۴۸ ساعت روز کاری پس از جلسه حراج به شناسه بانکی(شبا) تعریف شده در حساب کاربری عودت داده می شود. متقاضیان، باید صرفا یک شناسه بانکی(شبا) مربوط به بانک ملی ایران را در حساب کاربری خود ثبت کنند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

تخصیص ۶۲۱۱ قطعه سکه طلا درحراج مرکز مبادله ایران

بیست و یکمین حراج سکه طلا روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد و از مجموع ۸۷۸۹ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۳۸۰۹ قطعه با میانگین قیمت ۱۶ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
از مجموع ۵۵۹۰ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۱۲۹۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۵ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
در حراج تمام سکه نیز ۸۱۰۷ قطعه سکه ثبت سفارش شد که ۱۱۰۶ قطعه با میانگین قیمت ۴۷ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین تر از این قیمت‌ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.

از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۲۱ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع ۳۵۹ هزار و ۳۰۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۹۳ هزار و ۵۵۸ قطعه، نیم سکه ۶۴هزار و ۹۴۵ قطعه و تمام سکه ۱۰۰ هزار و ۷۹۹ قطعه است.