:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
به‌روز شده در: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱

25000 روستایی با کمک بانک صادرات ایران خانه ساختند

کمک به نوسازی و احداث مسکن به ویژه در مناطق دورافتاده روستایی، از جمله مهمترین مأموریت‌های نظام بانکی است و بانک صادرات ایران نیز دراین راستا طی شش ماه سال جاری بیش از 25000 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.
کد خبر: ۲۲۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

اقتصادگردان- به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تعداد متقاضیان دریافت‌کننده تسهیلات مسکن روستایی از این بانک در شش ماه ابتدای سال جاری به 25 هزار و 459 فقره رسید که بر این اساس بیش از 42 هزار و 269 میلیارد ریال در این مدت پرداخت شده است. این میزان در قالب تبصره 18 قانون جهش تولید مسکن در گزارش‌ بانک مرکزی از 84 هزار میلیارد ریال فراتر رفته و رتبه سوم بانک‌های کشور در توجه به مسکن روستایی را به خود اختصاص داده است.

مجموع تسهیلات پرداختی نظام بانکی برای کمک به نوسازی و بهسازی و احداث مسکن روستایی در قالب این قانون تا نیمه سال جاری از 594 هزار میلیارد ریال نیز گذر کرده و بیش از 23 درصد تسهیلات اعطایی بخش مسکن  نظام بانکی را به خود اختصاص داده که نشان از اهمیت مسکن روستایی در تخصیص اعتبارات بانکی دارد.

کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در قالب تسهیلات حمایتی نظام بانکی و البته مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها، از سال‌های آغازین اقتصاد مقاومتی، از جمله سرفصل‌هایی است که در کنار وام ازدواج، مشاغل‌خانگی، بنگاه‌های کوچک و زودبازده، مسکن شهری، درمان، ضروری و سایر وام‌های خرد مورد نیاز مردم مورد توجه بوده و با این رویکرد اهمیت ایمن‌سازی و احداث مسکن روستایی بیش از گذشته مورد توجه بود که نتایج قابل توجهی نیز به دست آمده است.