:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
افزایش 1000 دلاری قیمت طلا در چهار سال دولت بایدن / هزینه های جنگ 250 میلیارد شکل برآورد شده است

نااطمینانی از اقتصاد جهان، جنگ و انتخابات آمریکا، معاملات طلا و بیت کوین را تقویت کرده است / بایدن: هیچکس به اندازه من به نتانیاهو کمک نکرده ولی او می خواهد جمهوری خواهان برنده شوند

اقتصاد جهان تحت تاثیر تحولات منطقه و انتخابات آمریکا: هزینه جنگ 66 میلیارد دلاری رتبه اعتباری و اقتصاد اسرائیل را تضعیف کرد. هزینه جنگ 250 میلیارد شکل یا 66 میلیارد دلاری به اندازه 12 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است که می تواند بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها و تولید ناخالص آن را ببلعد
کد خبر: ۲۲۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱

نااطمینانی از اقتصاد جهان، جنگ و انتخابات آمریکا، معاملات طلا و بیت کوین را تقویت کرده است / بایدن: هیچکس به اندازه من به نتانیاهو کمک نکرده ولی او می خواهد جمهوری خواهان برنده شونداقتصاد گردان –
بازارها، تجارت، مراکز اقتصادی، بورس های جهان و تصمیم گیران اقتصادی کشورهای مختلف، نه تنها در انتظار نتایج انتخابات آمریکا و اثر آن بر بازارجهانی هستند، بلکه از سوی دیگر، نگران تحولات منطقه و اقدامات اسرائیل در غزه و لبنان و پاسخ احتمالی به ایران و همچنین پاسخ ایران به فعالیت های اسرائیل هستند. 
بایدن رئیس جمهور آمریکا که نگران اقدامات اسرائیل و اثر آن بر  بازار نفت و اقتصاد آمریکاست، اعلام کرده که اسرائیل به جایگزین‌ دیگری برای حمله تلافی‌جویانه فکر کند. اسرائیل حق دارد به حملات ايران، حزب‌الله و حوثی‌ها پاسخ دهد، اما باید مراقب باشد.من جای اسرائیلی‌ها بودم، به جایگزین دیگری برای حمله به تأسیسات نفتی ایران فکر می‌کردم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: هیچکس به اندازه من به نتانیاهو کمک نکرده بی‌بی (نتانیاهو) باید این را به خاطر داشته باشد. ولی او می خواهد جمهوری خواهان برنده شوند. نمی‌دانم که او قصد دارد در انتخابات دخالت کند یا خیر.

تهدید پاکستان
محمد آصف وزیر دفاع پاکستان نیز به رژیم صهیونیستی هشدار داده که مراقب رفتارهای خود باشد. پاکستان صاحب قدرت اتمی است و رژیم صهیونیستی قادر به رویارویی نظامی با ما نیست.

نااطمینانی از اقتصاد جهان، معاملات طلا و بیت کوین را تقویت کرده است
تحلیلگران جی پی مورگان اعلام کردند که افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، همراه با انتخابات آتی ایالات متحده، احتمالا سرمایه گذاران را به سمت بیت کوین و طلا سوق خواهد داد.
 گرایش به دارایی های سنتی مانند طلا و بیت کوین  را «تجارت تحقیر» می نامند، استراتژی که از عدم اطمینان در بازارهای مالی سنتی سود می برد.افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتخابات آتی ایالات متحده احتمالاً آنچه را که برخی از سرمایه‌گذاران «تجارت تحقیر» می‌نامند، تقویت می‌کند و در نتیجه به نفع طلا و بیت‌کوین است.

افزایش 1000 دلاری قیمت اونس طلا در دولت بایدن 
قیمت طلا در سه ماهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در اواخر سپتامبر، تا حدی که به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازده واقعی اوراق قرضه، به سطح 2700 دلار نزدیک شد. در پایان دوران ترامپ قیمت طلا به کانال 1600 دلار رسید و بعد از آن در دوره بایدن به 1800 دلار وارد شد و اکنون تا 2700 دلار رسیده و نشان می دهد که سیاست های دموکرات های آمریکا و تحولات منطقه، عملا ظرف چهارسال، قیمت طلا را بیش از 1000 دلار افزایش داده است. 

نگرانی از جنگ عامل عمده رشد قیمت طلا
افت ارزش دلار که 4 تا 5 درصد در این مدت کاهش یافته است، به این افزایش کمک کرد، افزایش قیمت طلا "بسیار فراتر از حرکت های مبتنی بر دلار و تغییر بازده واقعی اوراق قرضه رفته است"، که نشان می دهد نگرانی های ژئوپلیتیکی اکنون یک عامل غالب و موثر بر روند صعودی قیمت طلا است.
انتظار می رود بیت کوین نیز که به طور مشابه به عنوان یک پوشش در برابر ریسک های سنتی در نظر گرفته می شود از این شرایط بهره مند شود.
تحلیلگران جی‌پی مورگان تاکید می‌کنند که نگرانی‌ها در مورد "رشد فزاینده بدهی" به دلیل کسری دائمی بالای دولت در اقتصادهای بزرگ، سرمایه‌گذاران را به جستجوی جایگزین‌هایی سنتی سوق می‌دهد.
دوری گسترده تر از ارزهای کشورها به ویژه در برخی از بازارهای نوظهور قابل توجه است، جایی که اعتماد به پول و ارزهای بین المللی کاهش یافته است.
تقاضا برای طلا و بیت کوین به احتمال زیاد با تلاش سرمایه گذاران برای محافظت در برابر "سناریوهای فاجعه آمیز" که ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیک و بی ثباتی اقتصادی است، افزایش می یابد.

نااطمینانی از اقتصاد جهان، جنگ و انتخابات آمریکا، معاملات طلا و بیت کوین را تقویت کرده است / بایدن: هیچکس به اندازه من به نتانیاهو کمک نکرده ولی او می خواهد جمهوری خواهان برنده شوند


هزینه جنگ 66 میلیارد دلاری رتبه اعتباری و اقتصاد اسرائیل  را تضعیف کرد 

هزینه جنگ  250 میلیارد شکل یا 66 میلیارد دلاری اسرائیل به اندازه 12 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است که می تواند بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها و درآمد این کشور را ببلعد و همین موضوع به اضافه خطر انهدام و انفجار صنایع، سرمایه گذاران را دچار تردید کرده و رتبه اعتباری این کشور را کاهش داده است. 
لحظاتی پس از پاسخ ایران به اسرائیل، موسسه اعتبارسنجی اس اند پی، رتبه اعتبار اسرائیل را یک پله کاهش داد و از +A به A تغییر داد. 
موسسه مودیز نیز رتبه اعتباری  اسرائیل را از A۱ به Baa۱ دوپله کاهش داد.  

کسری بودجه 15 درصد تولید ناخالص داخلی
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در صورت گسترش جنگ، کسری بودجه اقتصاد اسرائیل تا حدود ۱۵درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت و احتمال رکود اقتصادی در بلندمدت وجود دارد.
برآوردها نشان می‌دهد هزینه‌های ناشی از جنگ تا پایان سال آینده به ۲۵۰میلیارد شکل (۶۶میلیارد دلار) خواهد رسید که معادل تقریبا ۱۲درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل است.
سناریوی کابوس برای اسرائیل، درگیری است که به مراکز تجاری آن، یعنی اورشلیم و تل‌آویو، گسترش یابد. اما حتی یک جنگ با شدت کمتر که در آن نبرد به شمال اسرائیل محدود شود نیز می‌تواند برای ضربه زدن به اقتصاد آن کافی باشد. 
هم‌اکنون انتظار می‌رود کسری بودجه امسال اسرائیل به تقریبا سه برابر بیش از پیش‌بینی‌های قبل از جنگ برسد. 
تعداد زیادی از شرکت‌های اسرائیلی به‌ویژه در بخش فناوری، تصمیم به کاهش سرمایه‌گذاری یا انتقال فعالیت‌های خود به کشورهای دیگر گرفته‌اند