:
كمينه:°
بیشینه:°
به‌روز شده در: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳

بازار سهام آسیا تاب نیاورد

بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه (دوم اکتبر) در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی عملکرد متفاوتی نشان دادند و بازار آمریکا نیز با کاهش مواجه شد.
کد خبر: ۲۲۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

اقتصادگردان- این کاهش به دنبال پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بود و نگرانی‌ها را در مورد تشدید درگیری در خاورمیانه افزایش داد.

نیکی ۲۲۵ ژاپن در ساعت چهار و ۲۵ دقیقه صبح به وقت اروپا ۱.۶۸ درصد از دست داد و دلار در برابر ین ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و به ۱۴۳.۹۱۷۵ ین رسید. در ساعت چهار و ۲۶ دقیقه صبح به وقت اروپا، هنگ سنگ هنگ کنگ ۴.۰۵ درصد افزایش و در همان زمان کوسپی کامپوزیت کره جنوبی ۰.۴۸ درصد کاهش یافت.

سهام عمده وال استریت به دلیل رویدادهای اخیر خاورمیانه که به نظر می‌رسید اعتماد سرمایه‌گذاران را کاهش داده است با زیان بسته شد.

فعالان بازار همچنین آخرین گزارش‌های شاخص مدیران خرید ماه سپتامبر را به همراه به‌روزرسانی در مورد هزینه‌های ساخت و ساز و فرصت‌های شغلی در ماه آگوست مدنظر قرار دادند. شرکت نایک قرار است پس از بسته شدن بازار، نتایج مالی خود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ اعلام کند.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۷۳ واحد یا ۰.۴۱ درصد و شرکت اینتل ۳.۲۸ درصد نزول کرد. اس اند پی ۵۰۰ با افت ۰.۹۳ درصدی بسته شد. نزدک ۱۰۰ نیز  به میزان  ۱.۴۳ درصد سقوط کرد.

مارکت گزارش کرد، یورو ۰.۶۱ درصد در برابر دلار کاهش یافت و در ساعت چهار عصر به وقت شرقی به ۱.۱۰۶۶۴ دلار رسید.